rozhovory

07.02.2007 - Aleš Gregor

foto/_0000022278.jpg
Díky příznivé shodě okolností, kamarádům, konstalaci hvězd či čeho, jednoho zimního dopoledne sedim na gauči naproti Standovi Kozubkovi.

Standa si přijel k nám na sever pro Ergomo (nový měřič výkonu) a pro 185mm dlouhý kliky, který mu na míru dělal Petr Gebhardt.

Hned na první pohled budí dojem pohodáře a je jasný, že spíš než reportហo hvězdě s mistrovskou plackou, to bude příjemně strávený dopoledne pokecem s klukem co rád jezdí na kole.

Na Standu jsem se samozřejmě předem trochu připravil a některý z otázek mi poslal i Martin Bali-Jenčík.

Fotky jsou ze stránek PSK Whirpool Hradec Králové a ze dne D ode mě.

 


 

foto/_0000022269.jpg
Vždycky jsi chtěl být cyklistický profík?
Chtěl sem vždycky dělat nějakej sport. Nejdřív sem hrál fotbal. Pak kluci začali jezdit na kole, tak sem začal jezdit s nima. Ale že bych od mala chtěl jezdit na kole, to ne.

Kdy ses rozhodnul, že budeš profíkem a budeš si tim vydělávat na živobytí?
No já sem se nerozhodl. Začal sem jezdit, bavilo mě to a pak to rozhodli okolnosti. Když člověk má nějaký úspěchy, tak ti nabídnou smlouvu a pak peníze a tak se člověk stane profesionálem.

Kdyby sis mohl vybrat znova, šel bys zase do cyklistiky?
Asi bych do toho zase šel, já to mám rád. Sice v golfu nebo tenise jsou lepší peníze, ale mě to kolo strašně baví, takže bych neměnil.

Jak probíhá tvůj běžnej pracovní den?
Vstanu, ne moc brzo, takhle v zimě vyjíždíme na trénink tak v deset a někdy i pozdějš, až se trošku oteplí a v létě vyrážím mezi devátou desátou a jedu od dvou hodin jako vyjetí až pět šest hodin maximálně. Pak lehkej oběd a pak teoreticky volno Když jsou dvě fáze, tak dopoledne krátký kolo a odpoledne posilovna, nebo sauna, plavání, tam pak je to přes celej den.

 

foto/_0000022270.jpg
Proč jsi přestoupil z Dukly do PSK Whirpool?
Chtěl jsem do týmu, kde je větší konkurence. Whirpool taky jezdí na lepší závody. V Dukle podmínky super, parta lidí taky dobrá, ale chtěl jsem to zkusit dál, o krok vejš.

V týmu jste jako spolupracovníci nebo kamarádi?
Kamarádim tam nejvíc s Vojtou Dlouhym, protože jsem s nim jezdil už v Dukle a dokonce i v Kovu Praha. A jinak je tam parta fakt dobrá, loni tam přišel René Anderle, to je kapitán a je s nim sranda – je fakt vtipnej. Kolikrát když jsme na závodech venku, tak se po závodech sebereme po večeři, po masáži a jdem si někam sednout na pokec, takže parta jako fakt dobrá. To je důležitý, aby v týmu fungovalo i tohle.

Jakou mᚠv týmu pozici?
My to máme rozdělený tak, že jsou si všichni rovni. Odstartuje se do závodu a není daný předem na koho se pojede, nebo kdo bude pomáhat. Prostě kdokoliv může vyhrát. Tak to bylo i na mistrovství republiky. Taktika byla jasná, všichni od začátku bejt vepředu. I ty nejlepší od začátku odjíždět a nakonec z toho byl rozhodující únik. Takže na lídry, až na nějaký vyjímky, třeba když se jel Závod míru, kde se určili tři lídři, protože to je týdenní etapák a tam se musej ty nejlepší šetřit, tak až opravdu na takovýhle vyjímky se u nás nerozděluje, kdo bude lídr a kdo domestik.

Mistrák jsi nakonec vyhrál, jak to tam probíhalo?
Tam to od startu odjelo, jelo se tempo, svižně, svižně a zůstali jsme tam čtyři. Ke konci, poslední dvě tři kola už to bylo na hranu. Za náma jela skupina se Svoradou, sjeli nás už skoro na minutu a to bylo hop nebo trop. V cíli po 190 km v úniku to už ani nebyl špurt, tam rozhodlo kdo na to měl trošku víc, ten vyhrál.

 

foto/_0000022271.jpg
Koho považuješ za nejlepšího českýho současnýho silničního cyklistu?
Myslim, že Pavel Padrnos, to co předváděl a předvádí. A i mezi profíkama je strašně uznávanej, takže si myslim, že tenhle ten člověk je určitě TOP. A pak ty dva mladý Kreuziger a Raboň, naděje, ty by mohli něco předvíst.

PSK Whirpool je policejní klub. Ty jsi zaměstnanec. Znamená to, že jsi policajt?
Já jsem zaměstnanej pod odborem sportu Ministerstva vnitra, takže i když jsem pod vnitrem, tak policajt nejsem. Jsem zaměstnaný jako občanský zaměstnanec.

Whirpool jezdí na Authorech, jak jsi s nima spokojenej?
Jsou to fakt dobrý kola. Ten Author se strašně zvednul. Ty kola jsou dobrý. Já mám všechny kola obrovský a ty rámy prostě v tý velikosti uplně pevný nebudou. Na mě jsou prostě akorát. Jsou neuvěřitelně lehký. Když si ho zkoušel Franta Raboň zvednout, tak říkal: „To snad není možný, to kolo je snad lehčí než ten nᚠGiant“.

Všechno dostáváte natvrdo nebo si můžete něco pořídit a vozit sami?
No fasujeme kola, oblečení, helmy, brejle, tretry jsou na každym z nás, kdo si s kým podepíše smlouvu, tam já budu vozit Specialized, sportovní soupravy a boty máme od vnitra - značku Asics. Výživu a podpůrný prostředky obsahující aminokyseliny, vitamíny a proteinové nápoje od Enervitu.

 

foto/_0000022272.jpg
Plat, jakej tam mᚠplat? Je to na domek s bazénkem pro Mistra ČR?
Když bych pracoval v Praze ve standardní práci, tak se to tak rovná. Díky MČR sem dostal přidáno a dá se tim uživit. No v Pro Tour je to jinak, ale když to člověka baví a ještě si tim může vydělat, tak je to nádhera.

Dřív jsi jezdil dráhu, nechybí ti?
Vzhledem k tomu náročnýmu silničnímu programu na to člověk ani nemyslí, ale takhle přes zimu to vůbec není špatný se na dráze občas svízt. Počítal jsem, že budu občas chodit do Motola na dráhu, když bude hnusný počasí, jenomže počasí bylo furt takový, že bylo kolem deseti stupňů, takže to vůbec nebylo potřeba.
Po dráze se mi nestejská, ale rozhodně ji nechci nijak zatracovat, že bych se na to chtěl uplně vyprdnout. Vlastně loni jsem jel Přilbu Moravy za Whirpool ke konci sezóny.

 

foto/_0000022273.jpg
Sleduješ ještě jiný cyklistický disciplíny?
No klasika, silnice, dráha, teď v zimě cyklokros. Všeobecně cyklistiku i biky.

S kým jezdíš tréninky?
Já jezdím na tréninky hlavně s Vojtou Dlouhým, občas s náma jede Bejk (Benčík), kterej je taky z Prahy a občas s Duklákama, takže parta lidí se vždycky sejde a někdy jedu sám.

Kam nejradši jezdíš?
Mám oblíbenou trasu Praha směr na jih na Štěchovice, Dobříš, Novej Knín, Beroun, Křivoklátsko, Brdy.

Jak to děláš, když je tejden hnusně.
No to se mi ještě nestalo, aby bylo tejden hnusně. V Praze jak to solej, jak tam jezděj auta, tak tam se ty tréninky fakt daj objet v pohodě. Když je špatně, tak na válce, nebo na bajka, nebo do posilovny..

 

foto/_0000022274.jpg
Co ty jako cyklista vs. řidiči, auta a provoz?
No musim zaklepat, žiju ještě. Když jedeme s Dlouhánem vedle sebe, tak řidiči občas zatrouběj, předjedou nás těsně, nebo jsou zase takový, který nás objedou normálně. Ale je to nebezpečný, občas musí člověk uhnout do škarpy, ale poslední dobou jsem žádnej střet s autem neměl. Některý řidiči jsou prostě arogantní a některý ohleduplný.

Objel jsi už celou Evropu a ve světě si jezdil, kde jsou podle tebe nejohleduplnější řidiči?
No klasicky ty cyklistický země. Francie, Itálie, Španělsko. Mallorka tam se nestane, že by někdo zatroubil. Teda vyjímečně. Tam to je prostě součást dopravy.

Co zimní příprava?
Klasicky říjen volno, v listopadu bylo soustředění ve Špindlu na pět dní. Chodili jsme na tůry + biky. V prosinci sem byl na 14 dní na Kanárech s Ferym a Vojtou Dlouhym. Leden měly bejt běžky, jenže vzhledem k tomu počasí to neklaplo, takže jsme jezdili na silnici, vlastně už v lednu tam byly pětihodinový tréninky + intervaly na sílu a do kopce, no a teď odlítáme 31.ledna na tři neděle do Řecka na takový to finální soustředění před sezónou.

Jakej je program a kalendář na sezónu 2007?
Co se týče závodů nic nevím, jen že by se mělo jet začátkem března na závody do Brazílie, taková exotika.

 

foto/_0000022275.jpg
Co dělᚠkdyž mᚠvolno?
Když mám volno, tak nedělám nic. :) Ale obvykle se nahromaděj za tejden akce a vyřizování, takže když mám volno, tak běhám po Praze a řešim tyhle věci.

Jsi ženatej, mᚠpřítelkyni?
Nejsem ženatej, ani rozvedenej a bez přítelkyně.

Jak vnímᚠmédia?
No když dojedu pátej, tak se média nezajímaj, když člověk vyhraje, tak se to trošku rozpoutá, nějaký rozhovory a podobně, ale ne nijak extra, prostě v mezích. Tak jak je ta cyklistika u nás populární, tak podle toho se točej ty média.

Vyhrál jsi TOP TEN Peloton, co to pro tebe znamená?
Já sem byl potěšenej a překvapenej. A každej takovejhle úspěch člověka potěší. Byl jsem rád.

 

foto/_0000022276.jpg
Teď budeš nově trénovat s měřičem výkonu Ergomo, co od toho čekáš?
No já to mám jednoznačně z tréninkovýho hlediska hlavně kvůli intervalům. Tam je obrovská výhoda, že to měří waty. Dělali jsme si výkonnostní testy laktátový a teď už nebudu muset trénovat podle tepů, protože ta tepová frekvence zkresluje, když je člověk unavenej, nebo naopak, když je oraženej, tak ty tepy lítaj. A tady se ty intervaly budou jezdit čistě podle watů a tam to člověk nijak neobalamutí.

Trenér na to je připravenej?
No teď tři mladý taky kupujou SRM, takže půlka lidí najede na tenhle systém tréninku, takže trenér na to připravenej je, už jsem se s nim o tom bavil, už mi to vysvětloval, jak co funguje.

Ty měřáky fasujete všichni?
Ne, to je na každym.

Budeš mít i nový kliky od Petra Gebhardta, co si jezdil do teďka?
Měl jsem od Shimana 180mm a teď na to Ergomo budu mít 185 Gebhardty. Už se na ně těším, vypadají výborně J))

 

foto/_0000022277.jpg
Dělaj se na takový habány jako jseš ty vůbec sériový věci? Nebo mᚠvšechno na zakázku?
No tady to je asi jen s těma klikama. Oblečení nám šije Kalaš, a tam to teda taky mám na míru, všechno mám prodloužený i nohávky, rukávky a rukávy u bundičky.
Jinak co se týče kola, dycky ten největší rám + bikovou sedlovku, čtrnáctku představec a vždycky to tak nějak vyjde.
Takže jedině ty kliky se špatně sháněj, tak jak s tim měl problém Sosenka.

Láká Tě přestup ještě výš, do druhodivizního týmu nebo do Pro Tour?
Určitě láká. Všechno se odvíjí od výsledků. Když budou výsledky, tak s nima můžu jít dál. Narazil jsem uplně náhodou na jednoho Belgičana, kterej slíbil, že mi v tomhle pomůže něco udělat, že má venku kontakty. Ale konkrétně se nerýsuje nic.

Jakej mᚠnázor na zrušení Závodu Míru
Určitě mě to mrzí, ono se říká, že to je přežitek, že by měla být nějaká česká národní tour. Ale furt ji nikdo nedělá. Já jsem ho jel jen jednou, což bylo loni, s Duklou jsme se tam nikdy nedostali, a mě to mrzí z toho důvodu, že lidi na tenhle závod slyšej. Když jede člověk Českej pohár, nebo Mistrovství republiky, tak tam opravdu nepřijde tolik lidí jak na Závod míru. To bylo neuvěřitelný, přijížděli jsme z Rakouska do Čech a v první vesnici byli lidi venku na ulicích, koukali děti, starý, mladý. Maj to ty lidi v podvědomí ještě furt. Každá země má svojí národní tour i Slovensko i Polsko i Rakousko a my nic.

foto/_0000022279.jpg
Kam bys doporučil Českýmu hobíkovi najíždět kilometry?
Za tu dobu, co jezdím na kole, jsem navštívil na jaře už různá místa, po přestupů do mužů jsem byl několikrát v Jihoafrické republice. Počasí ideální, kolem 30-ti stupňů, ubytování a jídlo nestálo vůbec moc, jen je drahá letenka… Pak jsme jezdívali do Chorvatska, kde bohužel počasí je jen o něco lepší než doma, jídlo a ubytování na velmi dobré úrovní a dá se ušetřit za cestu, protože se jede autem. Byl jsem i párkrát na Mallorce, výborné podmínky na trénink, roviny i kopce v blízkosti, dle libosti. Sice letecky, ale cenově stravitelné. V prosinci jsem byl na Kanárech a ty zatím vedou. Hlavně kvůli počasí a dobrému poměru „cena-výkon“. Ovšem pro hobíky pozor na náročný terén. S Whirlpoolem letos pojedeme po druhé do Řecka a tam jsou podmínky také vynikající. Počasí 15-20 stupňů a strava snad nejlepší ze všech destinací. Nikde neudělají tak výborný řecký salát! J

Díky za rozhovor :)

 


 

Články o Standovi Kozubkovi a odkazy na něj jinde na webu
Peloton Top Ten 2006 ve finále...
Peloton Top Ten 2006 - konečné pořadí
Standa Kozubek se „zašíval“ na Kanárech
Cyklista Kozubek dospurtoval ve Francii druhý

 


 

související odkazy:
PSK Whirlpool Hradec Králové Continental Cycling Team

 

Výběr z rozhovorů

 

Všechny rozhovory na Bikebase.cz zde


foto/thumb/0000022269.jpg
2006 ČESKÝ POHÁR KOOPERATIVA - Stanislav Kozubek
foto/thumb/0000022270.jpg
Mistrovství České republiky 2006 - Pučelík - Kozubek Andrle
foto/thumb/0000022271.jpg
Mistrovství České republiky 2006 - Stanislav Kozubek
foto/thumb/0000022272.jpg
Mistrovství České republiky 2006 Stanislav Kozubek
foto/thumb/0000022273.jpg
Soustředění Řecko 2007 - Stanislav Kozubek
foto/thumb/0000022274.jpg
Soustředění 1. - 23. 2. 2006 v Řecku ve městě Loutraki - Stanislav Kozubek
foto/thumb/0000022275.jpg
Szlakiem Gródov Piastowskich 2006 - Polsko - představení týmu
foto/thumb/0000022276.jpg
The Paths of King Nikola - Kozubek, Bečka
foto/thumb/0000022277.jpg
Velká cena Bradla 2006
foto/thumb/0000022278.jpg
Standa Kuzubek při rozhovoru
foto/thumb/0000022279.jpg
Standa Kuzubek a Petr Gebgardt
foto/thumb/0000022280.jpg
Ještě horké a nezkompletované 185 mm dlouhé kliky
foto/thumb/0000022281.jpg
Jakub Svoboda (Ergomo), Standa Kozubek, LukᚠPovondra
foto/thumb/0000022282.jpg
Petr Gebhardt
foto/thumb/0000022283.jpg
Kliky 185 mm na zakázku
foto/thumb/0000022284.jpg
Standa Kozubek
foto/thumb/0000022285.jpg
Standa Kozubek a Petr Gebhardt na kafíčku... :)
foto/thumb/0000022286.jpg
Standa řidičem svého SAABa
 
images/palec_nahoru.gif12345images/palec_dolu.gif
images/ga_level.png 3.37   images/ga_count.png 1932

Stanislav Kozubek - Mistr ČR - Cyklistiku mám rád - rozhovor

TitulekAutorDatum
JohnAnonym20.05.2014 16:00:08
JohnAnonym18.05.2014 18:43:37
superDaniel.J08.02.2007 09:04:56
images/line1.gifRe: superAleš08.02.2007 11:03:42







Š Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 11
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif