ostatní

25.01.2007 - Martin Bali-Jenčík

SPOLEČNOST ŠKODA AUTO JE JIŽ TRADIČNÍM PARTNEREM LEDNÍHO HOKEJE, OD ROKU 2004 SE ALE JEJÍ POZORNOST V OBLASTI SPORTU OBRÁTILA TAKÉ K CYKLISTICE, ZEJMÉNA K LEGENDÁRNÍ TOUR DE FRANCE. V ROCE 2007 BUDE HLAVNÍM PARTNEREM HNED TŘÍ SVĚTOVÝCH CYKLISTICKÝCH AKCÍ A TAKÉ SPONZOREM DEVÍTI PROFESIONÁLNÍCH TÝMŮ.

Vstoupit jako partner do světa cyklistiky bylo především marketingovým rozhodnutím. Hokej je zimní sport, populární především ve střední a severní Evropě, cyklistika naopak letní sport, který má nejvíce fanoušků v Evropě jižní a západní.
Prvním a nejviditelnějším krokem bylo v roce 2004 navázání spolupráce se „Starou dámou“ cyklistiky, Tour de France. „Byl to pro naši značku přirozený krok,“ říká Mike Köppe z oddělení marketingové komunikace, který má sponzoring cyklistiky v automobilce na starosti. „Značka Škoda má také velmi bohatou historii, stejně jako Tour de France. Navíc Laurin a Klement také začínali výrobou kol.“
Ale společného toho mají Škoda Auto i Tour mnohem víc. Například organizace nejznámějšího cyklistického závodu na světě vyžaduje hodně dobrou logistiku, stejně jako výroba aut. Na přípravě závodu pracuje každý den 4500 lidi, kteří během tří týdnů najezdí v průměru 9000 kilometrů napříč Francií a okolními zeměmi. Letos se Tour de France koná v termínu 7. až 29. července. Půjde o ojedinělý ročník v historii, protože startuje v hlavním městě Velké Británie, Londýně.
„Tour de France je pro značku Škoda důležitá, protože během ní může své vozy nejen vystavovat, ale předvést i v praxi,“ vysvětluje Mike Köppe. Naráží tak na skutečnost, že české vozy jsou nejen vystaveny v prostoru startu a cíle, ale jsou i oficiálními vozy celého závodu, kde plní roli doprovodných vozidel a převážejí VIP hosty. „Představíme naše produkty v průběhu jedné z největších světových sportovních událostí, kterou sleduje přímo na místě okolo 15 milionů lidí, v televizi potom až dvě miliardy dalších.“
Novinkou pro rok 2007 je potom partnerství s dalším legendárním cyklistickým podnikem, Giro de Italia (12. 5. až 5. 6. 2007). Na podzim potom podpoří i mistrovství světa v silniční cyklistice ve dnech 25. až 30. září.
Významnou součástí podpory cyklistiky je i spolupráce s devíti nejlepšími profesionálními týmy, které se nezúčastní pouze samotné Tour de France, ale celé řady dalších závodů v průběhu sezony, která začíná v březnu závodem Paříž – Nice a končí v říjnu závodem Giro Lombardi. „Tento několikaměsíční kolotoč je výzvou nejen pro samotné cyklisty, ale i pro vozy Škoda, které je doprovází,“ říká Mike Köppe. „Všechna auta jezdí v průběhu závodu velmi rychle, musí často prudce brzdit a prudce zrychlovat, jezdí velmi dynamicky po rovině i v horách. A mohu říct, že vozy Škoda zatím v těchto zkouškách obstály velmi dobře. Zástupci všech sponzorovaných týmů stejně jako pořadatelé Tour de France jsou s našimi vozy velmi spokojeni.“



Partnerství s Giro: Klíč k italskému trhu

AKTIVITY ZNAČKY ŠKODA NA MEZINÁRODNÍ CYKLISTICKÉ SCÉNĚ DOSTANOU V LETOŠNÍM ROCE NOVÝ ROZMĚR – MLADOBOLESLAVSKÁ AUTOMOBILKA JEDNÁ O TOM, ŽE SE STANE HLAVNÍM PARTNEREM A DODAVATELEM OFICIÁLNÍCH VOZŮ PRO LEGENDÁRNÍ ZÁVOD GIRO D´ITALIA. „CHÁPU TO JAKO DALŠÍ KROK KE ZMĚNĚ IMAGE NAŠÍ ZNAČKY NAPŘÍČ CELOU ITÁLIÍ,“ ŘÍKÁ LUBOŠ VLČEK, VEDOUCÍ ODDĚLENÍ P2E, DO KTERÉHO SPADÁ MJ. I PRODEJ NA APENINSKÉM POLOOSTROVĚ.

DOSUD JE ŠKODA AUTO PARTNEREM TOUR DE FRANCE. PROČ NYNÍ DALŠÍ CYKLISTICKÝ ZÁVOD?
Image značky Škoda v Itálii je dlouhodobě nízká, známost se pohybuje kolem pouhých šesti procent. Jinými slovy, šest lidí ze sta v Itálii napadne značka Škoda, když je řeč o automobilech. K tomu, abychom zde mohli lépe prodávat, potřebujeme nutně posílit. V posledním roce a půl jsme nastartovali řadu strukturálních změn na italském trhu, definovali nové cíle pro příští léta včetně prorůstového plánu. Partnerství s Giro d´Italia, druhým největším etapovým závodem světa po Tour de France, je dalším významným kamínkem do mozaiky budoucího úspěchu. Je to jedinečná příležitost, jak značku Škoda mezinárodně zviditelnit. Giro a Tour se navzájem doplňují.

JAK BY PARTNERSTVÍ S GIRO MOHLO VYPADAT?
Jednáme o spolupráci na tři roky, Škoda by měla titul oficiálního sponzora a naše vozy titul oficiální vůz Giro d´Italia. V pohybu by bylo více než 120 našich vozů. Když vezmeme v úvahu, že letošní ročník začne 12. května a během 21 etap ujede peloton 3442 kilometrů napříč Itálií a částečně také Rakouskem a Francií, je to jedinečná příležitost. V Itálii patří cyklistika k nejoblíbenějším aktivitám volného času, Giro sleduje jen kolem trati přes pět milionů diváků, další stovky milionů potom prostřednictvím TV obrazovek v celém světě. Dosud byla partnerem Gira značka Mazda, eminentní zájem měl Fiat. Jsem rád, že se podařilo pro tento projekt získat podporu v představenstvu Škoda Auto. Využijeme také všech pozitivních zkušeností ze sponzoringu Tour de France.

KDE VIDÍTE NEJVĚTŠÍ VÝHODY?
Nabídka zní na Giro d´Italia a sedm dalších mezinárodních závodů na území Itálie, z toho dva v kategorii Pro Tour. To dává prostor pro mnoho aktivit našeho importéra. V roce 2007 je to například razantní představení nové fabie, od které si v Itálii hodně slibujeme. Cílená kampaň se připravuje opět na model Roomster. Majitelem práv na Giro je navíc mediální skupina RCS Publicita, která vydává mj. Gazzettu dello Sport a Corriere della Sera, nejčtenější sportovní noviny a deník v Itálii. V rámci partnerství budou tato periodika pro značku Škoda k dispozici za mimořádných podmínek. Sečteno a podtrženo, partnerství s Giro vnímám jako jeden z klíčů k italskému trhu.


Text: Martin Šidlák
Foto: Archiv časopisu Škoda Mobil

ŠkodaMobil, 19.ledna 2007, číslo 1, ročník 13
Na BikeBase zveřejněno s laskavým svolením těchto novin


Související články na BikeBase:
Tour de France 2007 odtajněna - 26.10.2006
Giro d'Italia 2007 – trasa zveřejněna - 2.12.2006


 
images/palec_nahoru.gif12345images/palec_dolu.gif
images/ga_level.png 3.18   images/ga_count.png 1545

ŠKODA AUTO - Aktivit v cyklistice bude v roce 2007 více

TitulekAutorDatum
Škoda Auto– Aktivitjiří Waldhauser25.01.2007 19:13:22
re: jsem smutnýGeo_rge25.01.2007 14:10:55
images/line1.gifRe: re: jsem smutnýAleš Gregor25.01.2007 15:52:35
jsem smutný...Daniel.J25.01.2007 10:50:45







Š Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 25
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif