recenze

02.09.2008 - Jiří Zelenka


Tak tady jsou naše dojmy po 5000 Km.
Testované kolo je z letošní kolekce firmy MERIDA ROAD Ride 903-27

 


Kola jsme použily na přípravu na náš pokus o český rekord. Takže polovina kilometrů byla na našich cestách a zbytek na cestě Liberec-Paris. http://www.liberec-paris.wz.cz
Takže to vezmeme všeobecně. Nebudu tu hodnotit cenu ani značku ale samotné kolo.

foto/_0000067982.jpg

Váha - podle katalogu 9,2 Kg není podle mě tak důležitá a nehrála při vyběru roly.
Vzhled - ve skutečnosti je hezčí než na obrázku rám je daleko masivnější a přední vidlice je opticky širší než vypadá na fotce. Výhrada je k bíle barvě zadní stavby a omotávky určitě časem změním, rám asi přelakovávat nebudem. A na vidlici bych nedával vůbec nálepku aby více vyniknul karbon. Manžeta co stahuje sedlovou trupku má 1 mm mezeru takže všechny nečistoty co vám v dešti nastříkají na sedlovku se usadí v této mezeře a když vyndáte sedlovku tak vám všechno spadne do rámu. Určitě by kolu slušelo vedení lanek v rámu.
Brzdy – na suchu perfektní na mokru to chce dávat pozor a počítat s vetší drahou nebo mít na mokro lepší špalky.
Sada – celé kolo je na sadě Shimano Tiagra ve předu trojtác 50-39-30 v zadu devitikolo11-25. Celou cestu jsem dumal o této sadě jestli se na kolo hodí nebo ne, když můj nejoblíbenější převod je horní tác a 4 kolečko v zadu. Ani jeden z nás nejsme zrovna frekvenční jezdci a asi by bylo ideální prodávat kolo s volitelnou sadou dvojtác trojtác. Zaleží na tom jestli chcete zavodit nebo se jen občas projet na kole. Samozřejmě nakonec jsme malý tác vyzkoušeli po několika dnech v kuse na kole se na pár stoupání hodil. Jenže hobík si velký kopec klidně vytlačí a skopce vám pak ty 3 zuby chybí.
Rám - vidlice - perfektní žádné výhrady do kopce výborně stoupá a zda se dostatečně tuhý a karbonová vidlice je skvělá. K tomu není více co dodat.
Kola – Rozhodně jsme je nešetřili a skoky z chodníku na silnici z výšky 20 centimetrů nebyly výjimkou. Jezdily jsme na nich i v noci za osvětlení doprovodného vozidla a dostaly nespočet ran. Takže v rámci možností předek drží a zadek hází do 3 mm. Prostě to bude chtít vycentrovat ale to je po našem zacházení si myslím v rámci tolerance velmi dobrý
Řetěz – silovým jezdcům vydrží tak 1500-2000 km a je na výměnu. Já jsem měnil po 3000 km.

 

foto/_0000067984.jpg

 

Sedlo – je samostatná kapitola protože naše kola vezla testovací sedla Selle glider
Toto sedlo patří do nejvyšší kategorie a pro ty co najezdí 500 kilometrů ročně je to vyhazování peněz. Ovšem pro ty co jsou na kole denně tak ty by o koupi pořádného sedla měli uvažovat. Samozřejmě vás to na něm bude bolet pokud budete sedět na kole 10 hodin ale je velký rozdíl co vás bolí a jestli jste schopní na kole jet i druhý den . My jsme na kole strávily za 6 dní 70 hodin v kuse v sedle kola. A k večeru už člověk hledal polohu jak si sednout ale jakmile slezl z kola tak ho okamžitě nic nebolelo. Ráno jsme mohly v pohodě zase usednout. Všechny otřesy jdou ze sedla jen do svalu a ne do kostrče . Tato firma určitě ví co dělá a dělá to dobře a určitě i jejich levnější nebo širší modely budou kvalitní sedla. Neumím si představit to jet na sedle s plným středem.

foto/_0000067986.jpg

V Liberci 31. srpna 2008 George Z. a Aleš H.


 
images/palec_nahoru.gif12345images/palec_dolu.gif
images/ga_level.png 3.49   images/ga_count.png 2094

MERIDA ROAD Ride 903-27

TitulekAutorDatum
cestin asi neni tvoje kunlurch27.03.2009 09:37:33







© Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 1
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif