trénink

31.05.2009 - TomᚠBek

Jelikož letos připadá první květnový mimopracovní den na pátek, tak můžu ještě před polednem vyrazit směr Lipník nad Bečvou, kde pojedu v sobotu první závod českého poháru v mtb marathonu. Do Lipníka nad Bečvou dorážím hodinku před oficiálním zahájením prezentace. Prohlédnu si náměstí, projdu nějaké stánky s cyklo doplňky a potom si ještě stihnu nakoupit nějaké jídlo, abych se vrátil zpátky do budovy místní knihovny, kde si vyzvednu startovní číslo s čipem a klasickou igelitku s letáky, pozvánkami na závody a jedním enduro- snackem. Potom už odjíždím do kempu v Hranicích, kde mám rezervovanou chatku. Ubytuju se, posvačím a v podvečer vyrážím lehce rozjet nohy podél řeky Bečvy do Lipníku. Počasí takřka ideální, jede se mi dobře, zastavím se ještě chvilku na náměstí, kde už se vše chystá na zítřejší start hlavního závodu. Kolem dvacáté hodiny se vracím do kempu.Následuje sprcha, decentní večeře, příprava „ionáku“ do camelbacku a hurá na kutě. Klasicky nemůžu dospat rána a už „straším“ někdy v půl pátý ráno a to bych mohl ještě v klidu minimálně dvě hodinky spát. Po ranní hygieně se cournu kempem, v klidu a pohodě se nasnídám, obléknu a vyrážím na biku, tentokrát po hlavní silnici směrem na Lipník nad Bečvou. Startuji v druhé vlně někde z prostředka startovního pole, s desetiminutovým odstupem na první vlnu. Po startu se snažím tlačit dopředu a to se mi i celkem daří, pár lidí mě předjete, ale spíš předjíždím já. Celý závod se mi jede dobře a do cíle, který je na hradu Helfštýn přijíždím v čase 4 hodiny 50 minut a nějakou tu sekundu. V celkovém pořadí končím na 175.místě z bezmála 800 startujících. Celkem jsem docela spokojený s umístěním i se svým výkonnem. Po vyhlášení výsledků a předání cen samotným Gary Fisherem a po tombole, ve které jsem klasicky nic nevyhrál.Author Šela Marathon jsem jel poprvé a tra celého závodu ve mně zanechala velmi dobrý dojem.Určitě se sem v budoucnosti rád vrátím.

V neděli následuje lehký kompenzační trénink. Nohy se točí celkem lehce a v pohodě a ani nebolí. V pondělí navečer mě čeká příjemná regenerační masáž.V úterý dopoledne se účastním pohodového neformálního malého závodu v přespolním běhu, odpoledne mě čeká trénink v zdv s intervaly zaměřenými na rychlostní vytrvalost. Ve středu jsem na cestě směrem Lužické hory-Kytlice. Ve čtvrtek v podvečer lehce rozjíždím nohy a jedu se podívat jak to vypadá v předvečer zahájení 10.ročníku Malevil Cupu, na který se moc těším. V pátek po obědě vyrážím na ranč na prezentaci a také si vyzvednout krásný dres Marathon Mana, kterého začínám právě v sobotu prvním závodem- Malevil Cupem.

Pár minut před startem celkem fajn pokecám s Mirkem Špalkem a jde se na věc. Za téměř ideálního počasí je odstartován 10.ročník Malevil Cupu. Snažím se hned dostávat dopředu před prvním loukovým sjezdem a celkem se mi to i daří a sjezd není ani tolik zasekaný a nejede se vyloženě krokem, což je fajn.Další kilometry závodu jedu v nějaké menší skupince, které se mi potom daří ujet, abych před výjezdem na Hvozd dojel nějakou další skupinku. Ještě předtím se kousíček za půlmetrovým dropem lehce vyválím,když mi podjede na velkém kamenu přední kolo.Na Hvozdu začínám lehce křečovat, ale čeká mě technický sjezd, takže celkem pohoda. V dolní části sjezdu jdu přes řidítka, ale bike i já jsem oka, takže rychle nasednout na kolo a jede se dál.Akorát jsem ztratitl nejspíš gt tablety proti křečím, takže zbytek závodu to budu muset dát bez nich. Pod Luží opět křečuju, dokonce tak, že musím na pár okamžiků z biku. Potom to nějak rozjedu a daří se mi dojet další skupinku, kterou táhne Pavla Nováková z Merida Biking Teamu II.Už jsem pár desítek minut na suchu, takže si už docela přeju občerstovačku. Na ní rychle doplním camela, do pusy trochu soli, jeden banán a pokračujeme vesele dál.Před Milštejnem nastoupím další skupinku a pak už to jde celkem rychle. Za Mařenicema se mi daří v poslední ch lehčích vlnkách dojet pár dalších bikerů. V závěřečné smyčce před sjezdem na ranč, která je letos novinkou dojíždím a předjíždím ještě nějaké bikery, abych nakonec přijel do cíle na ranči v Heřmanicích v čase 5:47:25 a skončil celkově na 149.místě.Oproti loňsku, kdy jsem jel Malevil jako svůj první závod v životě jsem se zlepšíl o celou hodinu,takže z tohoto pohledu celkem spokojenost. V neděli se jedu podívat v rámci kompenzačního tréninku na první závod Pekla Severu-horskou časovku na Jedlovou horu a povzbudit tak kamaráda Jirku Kovaříka.

Po pondělím regeneračním volnu a úterní kompenzaci následuje středeční trénink v zdv se zaměřením na rychlostní vytrvalost v intervalech.Ve čtvrtek jedu darovat plazmu pěkně na pohodičku v kompenzaci. V pátek v podvečer lehce rozjíždím nohy před sobotním Podještědským maratonem na trase Liberec-Jablonec-Bedřichov-Liberec. Probouzím se do deštivé soboty a tak si říkám, že o bahýnko na sobotním závodě nebude nouze. Než dorazím do Svijanského Újezdu, d隝 ustává. Co mě ale netěši je- střílející řetěz.Starý je doma a novou kazetu sebou také nemám.Takhle to dopadá, když člověk projede kolo až pár minu před startem. No nic celý závod jedu se střílejícím řetězem a v druhém ročníku podještědského marathonu končím celkově na 16. místě s nějakými 21.minutami ztráty na vítěze.

Za krásného nedělního počasí jedu pohodový kompenzační trénink, abych si dal ještě v podvečer pohodovou vyjížďku na biku. Čeká mě týden dovolené a tak nemusím nikam spěchat s nějakým odjezdem domů a tak podobně a užívám si krásného prostředí Lužických hor. V pondělí dopoledne jedu trénink v základní vytrvalosti , trošku po Kokořínsku, trošku po Českém středohoří. Odpoledne si jedu do kolokrámu pro novou kazetu, abych v podvečer vyrazil na biku na radvanecké houpačky trochu potrénovat techniku do sing-trailu. Na úterním tréninku ve Šluknovském výběžku mě potkají celkem tři defekty. Jednou dávám náhradní duši, podruhé lepím a nafukuji pneu druhou bombičkou, třetí defekt mě potká kousek za Novou Hutí u hraničního rybníka.Třetí bombičku sebou už nevozím a tak se do Kytlice zlehky projdu. Zadní pneu je docela k.o. a vůbec originální pneu už jsou dle mého celkem odskákané a tak ve středu pořizuji nové slicky.

Ve středu navečer jedu naproti kamarádce Hance do České Lípy, abychom ve čtvrtek vyrazili na výlet přes Luž, do Jonsdorfu, Oybinu a potom přes Hvozd a Mařenice částečně po trase Malevilu, po kterém se mi už teď stýská. V sobotu si dávám ještě mini-výlet se známými přes Křižový Buk a pak s Alešem ještě na Jedlovou horu. V neděli jedu závod-půlmaraton okolo Liberce a končím celkově na 69.místě s časem těsně pod 3 hodiny. Večer se dozvídám výsledky Marathon Mana a po prvním závodě-Malevil Cupu jsem zatím na 34.místě, což mi dělá celkem radost.

V pondělí bych měl mít sice volno, ale jako bych tušil, že následující dny, bude škaredě a nebudu trénovat, tak si dávám za krásného počasí podvečerních 107 km v kopcích a následující den se mi to trochu zvrtlo a je z toho 186 kilometříků za 7 hodin 15 minut. Na jednu stranu jsem to trochu protáhnul, na druhou stranu je to nejspíš potřeba, jelikož akce „500 km v sedle“ klepe na dveře a bikové 24 hodinovky jakbysmet. Je potřeba trénovat dlouhodobou vytrvalost. Ve středu si dávám oraz a od čtvrtka je počasí na dvě věci. S malými pauzami prší téměř bez přestání a tak odpočívám a nabírám nové síly na nadcházející měsíc, který bude celkem nabitý.

Můj tréninkový deník

images/line2.gifimages/line3.gifRe: Re: technickáStan02.06.2009 11:13:50
images/line2.gifimages/line1.gifRe: Re: technickáMiras02.06.2009 09:34:51
images/line1.gifRe: technickáTomᚠBek01.06.2009 17:04:38

Š Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 2
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif