o závodech

09.09.2009 - Tomáš Bek

Již na podzim loňského roku mi vyprávěl skvělý kamarád a biker Martin Trojan o 24 hodinových maratonech.“Míťa“ absolvoval loni všechny 4 „čtyřiadvácy“ a jeho poutavé vyprávění o skvělé atmosféře a kolikrát téměř „rodinném“ prostředí a také o tom jak to vypadá skoro 24 hodin v sedle biku mě zaujalo natolik, že jsem si řekl, i přesto, že tou dobou jsem měl za sebou prvních pár klasických marathónů vůbec v životě a tou dobou, ještě žádá systematický trénink,vlastně mimo pár prvních marathónů v životě a několika výletů na biku.Začátkem ledna jsem si pořídil běžky a trávil na nich každý víkend.Moje běžkování jsem zakončil koncem února 24 hodinovkou na běžkách, kterou se mi podařilo v kategorii jednotlivci vyhrát. Ještě než, jsem jel „čtyřiadvácu“ na běžkách a vlastně to byla moje úplná premiéra, co se týče jakékoliv 24-hodinovky,jsem si řekl, bude to dobrý trénink na ty bikové 24 hodinovky a také si zkusím jestli mám na to jezdit, či snad závodit 24 hodin.Ovšem běžky a bike jsou dvě rozdílné věci, ale to jsem nějak neřešil a s předstihem jsem se přihlásil do Vesce.

Dějství první- Liberec-Vesec aneb „Těžká pohoda“

Po výborné akci „500“ km v sedle v Jeseníkách jsem 5 dnů poté vyrazil do dějiště letošního ms v klasickém lyžování. Po obědě jsem vyzvednul u libereckého nádraží kamarádku Hanku, co by podporu na tento závod.Když jsme dorazili do Vesce, vše se tady teprve připravovalo a byli jsme snad úplně první, kdo sem dorazil. Měl jsem rezervovaný pitstop a tak jsme zaparkovali auto a na rezervovaném místě postavili stan.Za nedlouho krásný výhled na Ještěd zahalily černá mračna a co nevidět i ve Vesci celkem vydatně zapršelo.Hanka se potřebovala ještě něco naučit před zkouškami a já se vydal ještě nakoupit nějaký ten proviant. Stavil jsem se ještě u bráchy na výborné těstoviny, abych se poté vrátil do Vesce, kde mezitím přibylo docela dost stanů, aut a především bikerů. Večer déšť ustal a udělaly se krásné červánky a byl zapálený slavnostní oheň. V hlavním stanu to parádně večer rozjel DJ Roura a ke slovu se dostalo promítání fotografií z australského Crocodille Trophy, v podání loňského celkového vítěze 24-hodinovek v kategorii jednotlivci-špičkového bikera a „ závoďáka Zdeňka Kříže. Zdenda zodpovídal na řadu zajímavých dotazů z řad bikerů a vyprávěl nám také o dle něho nejtěžší 24 hodinovce, kterou jel v Austrálii. Při výborném večeru jsem si dal dvě pivka,aby se dobře spalo a po 11-té hodině jsme se odebrali na kutě.Ještě předtím jsem mluvil po telefonu s Martinem Trojanem, který mi slíbil též podporu.

Ráno jsem se probudil nějak krátce po osmé a akorát dorazil Martin i se svojí dcerou-bikerkou, která jela dnes také dětský závod. Ve velkém stanu jsem posnídal klasicky ovesnou kaši, k tomu čaj do půlitru, pomalinku seznámit s proviantem Hanku, převléknout se do bikerského, lehký strečink a hurá na briefing hodinku před startem. V 11:45 položili všichni biky do prostoru startu a cíle a ve 12 bylo odstartováno systémem Le mans, tak,že se běželo na protilehlý kopec a zpátky. Nějak jsem ten běh nehrotil, přeci jenom není to závod na 50 km.Trať jsem vůbec neznal –byl jsem tu poprvé v životě a tak jsem jel první kolo, takové seznamovací.Jelo se nejprve kousek po asfaltu, kde byl kontrolní koberec, kde pěkně pípaly čipy, které měli všichni závodníci připevněné na kotníku. Po asfaltu následoval kraťoučký singl, přejezd přes most a hurá na první technický sjezd, který se musel jet výmolem uprostřed. Potom trošku bahýnka, přejezd potoka přes lávku a šup do lesa, pěkně stoupáčkem,nějaké vlnky, druhý techničtější sjezd zakončený přejezdem přes decentní brod,aby nebyla nuda, průjezdní kontrolní koberec, asfaltové stoupání a zpátky do lesa do singlu,který byl zakončený ještě jedním technickým sjezdem, potom kousek po asfaltu, výhled na Ještěd, ostře o 180 doleva, jezdivý a rychlý singl,o 180 doprava, dolů, nejbahnitější část celého okruhu, potom asfaltem nahoru, rovinka, stoupání v singlu v lesíku, závěrečný sjezd do areálu, kousek po asfaltu a člověk měl bratru okruh o délce 12 kilometrů a nějaké ty desítky metrů s převýšením cca 250 metrů za sebou a šlo se do dalšího kola. Mě osobně se okruh moc líbil, byl správně bikový, nechyběly technické sjezdy, pěkné výjezdy, singly-zkrátka parádní bikování. Po každém kole jsem si měnil při průjezdu pit-stopem za jízdy bidon prázdný za bidon plný, ze začátku párkrát Hanka lehce zaváhala, takže si dala průjezdní rovinku kousek rychlejším během,ale pak už fungovala výborně,Martin skvěle podporoval a nedovolil,abych slezl z kola, ani mě se nechtělo a jezdilo se mi výborně.Prvních pár hodin jsem jezdil na snickersky, margotky,corny tyčinky, do toho občas nějaký banán z občerstvovačky. Postupem času už na tyhle věci nebyla moc chuť a tak to bylo spíš o gelech a tyčinkách od enervitu.Po prvních dvou až třech kolech jsem se naučil jezdit stejnou stopu a alespoň ze sjezdů jsem se snažil kompenzovat lehké zpomalování ve stoupáních s přibývajícími hodinami a koly .Pořadí mě nějak nezajímalo a ani jsem to nechtěl vědět od Martina či Hanky. Snažil jsem se držet čas +- 45 minut na kolo. První větší zastávku jsem udělal v depu, až kolem půl desáté, kterou jsem využil k lehké večeři v podobě rizota, k převléknutí do suchého a teplejšího oblečení, jelikož se ochladilo a jasná noc byla i celkem chladná, tak, že průměrná teplota přes noc byla něco kolem 5-6 stupínků celsiových.

Moje obavy z noční nebo brzké ranní krize byly zažehnány a rozehnány stálým tempem a také nějakým množstvím energického nápoje Big shock a prostou coca-colou a i když jsem každé kolo na chvíli zastavil v depu,byl jsem v pohodě. Noční jízda se mi líbila,na trase mě akorát lehce vyděsil nějaký biker, co si pořád dost hlasitě něco povídal pro sebe, a když jsem se ho zeptal,jestli je v pohodě, odpověděl v klidu a pohodě,že ano, no raději jsem podřadil a trochu zrychlil a v nejbližším kopečku se mu nadobro vzdálil.Potom už jsem ho nikdy vícekrát, alespoň v noci nepotkal nebo možná i ano, ale už si tak hlasitě nepodíval pro sebe. Přes noc jsem si svítil na cestu dvojicí světel od blackburnu, doplněných zapůjčenou čelovkou od Martina. „Míťa“ mě zkušeně upozornil, že zdroj od blackburnu ruší čipy a také se mi to potvrdilo, takže to Martin hned hlásil u časomíry, v průběhu noci se to zlepšilo.Bylo vždy dobré poslouchat charakteristický zvuk.Pár lidí,jezdící zejména v družstvech jezdily s hudbou a nějací z nich na to lehce doplatili a přišli o nějaké to kolo.

Noc utekla jako voda a tak jsem asi v 7 ráno udělal druhou větši zastávku v depu, abych posnídal,převlékl se zpátky do lehkého, jelikož už v tuto dobu začínalo být celkem teplo a jasná a vymetená obloha to dávala náležitě najevo.Martin se až divil, ale já dostal chuť na párek s hořčicí,čerstvý chléb, dokonce jsem pak ještě asi dvě kola pozastavil a dal si další párek.Výborný byl také čerstvý kecaný koláč, který přišel k chuti.Potom při další krátké zastávce mi Martin s Hankou podávali nějakou tabletu a já to nechtěl vzít-jenom jsem říkal, že na nějaký dopink se jim můžu vykašlat-jelikož závodím čestně.Později jsem zjistil-že to byla obyčejná tableta magnesia-takže jsem mohl být v klidu.

Po osmé hodině na mě přišla celkem krize a velký útlum a z tohoto stavu jsem se dostával asi dvě hodiny,ale jezdil jsem pořád. To už mi mezitím hlásil Martin průběžné pořadí a z ranního 8.místa jsem se nakonec propracoval na konečné 5.místo v kategorii jednotlivci, a to jsem si ještě hodinku a něco před koncem střihnul kolo rychlé jako v sobotu odpoledne, když jsem byl ještě čerstvý a plný sil-ani nevím, kde jsem ten zbytek sil vydoloval.Na své první bikové 24 hodinovce jsem ujel 342 km a nastoupal 7 km. Se svým umístěním a výkonem jsem byl celkem spojený a podpora jak ze strany Hanky,tak i Martina Trojana byla opravdovou podporou a na mém umístění mají velký podíl-Díky!-byli jste skvělý. V mé kategorii zvítězil polský biker Andrzej Kuchmistrz,druhý byl Jan Bulín a třetí Sváťa Božák z Valašské Bystřičky.V single ženy zvítězila Lucie Zrnová,druhá byla Daniela Chlíbková a třetí Polmová Markéta. Čtyřčlenná družstva vyhráli borci z Bigshockteamu ve složení Mario Nebesář,Jarda Stadherr, Miloš Nouzák a Václav Šafránek.

Dějství druhé- Ortika Valašská Bystřička 24h

Týden po Vesci jsem si prožil zatím svůj nejhorší marathon při 3.závodu českého poháru v marathonu v Úpici v Jestřebích horách, když jsem totálně neodhadnul obutí a po dvou defektech jsem ztratil veškerou motivaci závodit. O to větší byla chuť a touha po úspěchu o týden později na druhém závodě série 24 hodinovek na Valašsku. V týdnu po celé republice proběhlo pár intenzivních přívalových deštů a bouřek a hodně oblastí postihly záplavy.Ve čtvrtek dopoledne jsem hovořil po telefonu se starostou Bystřičky a hlavním pořadatelem Zbyňkem, který mi potvrdil,že Bystřičce a nejbližšímu okolí se naštěstí záplavy vyhly.

Po nedávné zkušenosti v Úpici, kde bylo bahna nemálo jsem zakoupil sadu plášťů do bahna od Michelinu, které cestovaly společně s Cubáncem, dalšími méně i více důležitými věcmi na Valašsko. Na Moravu se mnou v pátek před polednem z Pardubic cestovala i Hanka, která se osvědčila výborně nedávno ve Vesci a tak nebyl důvod měnit, či shánět jinou podporu.

V Bystřičce jsme byly opět mezi prvními, později dorazil Martin Švejda i s celou rodinou.Postavili jsme stan a Hanka se vydala pěšky s fotoaparátem projít okruh.Já jsem přezul na Micheliny a vyjel se seznámit s okruhem, dlouhým 8,5 km s převýšením 165 metrů.Začínalo se pěkně okolo fotbalového hřiště, kde byla i časomíra, velký stan,občerstvovačka, kontrolní koberec.Trať pokračovala kratším singlem po louce, pak přes vesničku po asfaltu,prvním přejezdem přes silnici, mimochodem na obou přejezdech co na trati byly hlídkovaly a zastavovaly auta, celých 24 hodin vojáci, za což nejen jim patří velký dík.Následoval přejezd přes Bystřičku po lávce a lup ostře doleva do singlu podél Bystřičky trošku po kořenech, potom první kopeček lesem, stoupání až nad louku a pak do lesa,kde bylo do dalšího kopečka bahna trošku více, takové pěkné kašovité, no sranda to celkem byla, ale bylo to jetelné, technický sjezdík, ostře doleva a další stoupání pěkně bahýnkem, přejezd po louce přes kontrolní koberec a potom sjezdík,uprostřed nalevo radar s ukazující rychlostí-příjemné spestření. Následovalo trochu asfaltu, druhý přejezd přes silnici, po rovině a šotolině a potom stoupání kousek po asfaltu přes vesničku přecházející do lesa, trošku kamenů a hurá pořád nahoru po louce.Odměnou byl loukový sjezd,ještě kousek do lesa, sjezd po šotolině a pak zbytek sjezdu nejprve po louce opačný sklon terénu, závěrečný singlík v lesíku a šup dolů na rovinku zase trošku více do bahýnka a byli jste v cíli, respektive na velké louce, kde byly jakési neoficiální pitstopy závoďáků.

Nevýhodou pro Hanku bylo, že musela lítat na občerstvovačku na hřiště 300 metrů, ale alespoň se holčina nenudila a trošku byla v pohybu a nebyla jí ani večer zima.
V sobotu dopoledne bylo ve vzduchu dusno, a zajímavé bylo, že mi asi hodinku před startem celkem nechodily páčky řazení k „šaltru“, tak sem to rozebral, promazal, a aspoň částečně rozhýbal, ale tak jak by to chodit mělo, to rozhodně nechodilo. Pozdravili jsme se ještě s Bohoušem Báborem, dorazila také Ráďa Šrýbnarová, se kterou se známé již od běžkařské 24 hours z Paprsku.Patrik Bártík- vítěz letošních 500 km v sedle v Jeseníkách společně s Andrzejem byli u mě největší favorité v kategorii jednotlivci muži. Poprvé jsem se potkal osobně i s Pavlem Kozlíkem, který obhajoval loňské vítězství z Bystřičky, letos ovšem v nově vzniklé kategorii jednotlivci muži nad 40 let. V pravé poledne se odstartovalo klasicky systémem Le-mans, ale oproti Liberci se běžel opravdu kraťoučký úsek po rovince kolem hřiště. Pláště, které jsem zvolil, v bahnitých sjezdech i výjezdech držely dobře, akorát při asfaltových a šotolinových přejezdech byl znát celkem značný valivý odpor. Jezdil jsem kolo kolem 30-ti minut.Andrzej,Patrik Bártík i Sváťa Božák byli hned od začátku přede mnou a výborně jezdil pro mě neznámý Michal Láník.Nic jsem si z toho nedělal a jezdil si svoje tempo, které bylo celkem stejné jako tempo Pavla Kozlíka,i když Pavel byl ze začátku rychlejší, ovšem pak ho lehce zdržel defekt a také výměna Furiousů, které nebyly asi tou nejšťastnější volbou na celkem rozbahněný okruh. I když Pavel závodil v jiné kategorii, pěkně jsem se ho držel a jezdilo se mi za ním dobře.Asi po 6 hodinách mi dává Sváťa Božák první kolo a ptá se mě, jestli ještě můžu?.Říkám mu, že nevidím důvod, proč bych nemohl a že na tyto otázky je ještě příliš brzo. K mému překvapení dojíždím v podvečer Patrika Bártíka, který se na této trati začíná trápit a opravdu mu okruh nesedí, přeci jenom Patrik je výborný silničář a tato bikerská trať mu nesedí.Ještě větším překvapením je pro mě to, když mě Hanka při průjezdu depem oznamuje, že Andrzej to s největší pravděpodobností zabalil, jelikož je hodně unavený. Ze začátku tomu nechci věřit, ale když zastavuji před setměním v pitstopu, abych nainstaloval blackburny na noc, lehce se přiobléknul a navečeřel, všímám si Andrzeje, který je už převlečený do civilního a odpočívá.

Během nočního kroužení bylo oproti Vesci poměrně dost teplo až dusno a tak jsem se opravdu jenom lehce přiobléknul.Než se začalo rozednívat, padla do údolí značná mlha a řekl bych,že i trochu začalo mrholit. V noci jsem potkal u prvního bahnitého výjezdu Patrika, který byl celkem bez nálady a říkal cosi o tom, že dokonce vlítnul někam do lesa, v tuto dobu už jsem měl nad ním náskok jednoho kola. Přes noc jsem jezdil už pomalejší kola než přes den, ale žádná krize nepřišla a noc mi utekla jako voda. Ráno jsem sundal světla, něco málo posnídal a pokračoval v kroužení, když mi Hanka hlásila, že jsem 4. začalo celkem parádně pršet, ale to mi nějak nevadilo.

Dvě hodinky před polednem se závěrečný sjezd stával nesjízdným a brzdného materiálu na destičkách už jsem měl pomálu a ke konci už mě to skoro vůbec nebrzdilo. Od večera se Hanka přesunula na hřiště k časomíře a kolem 11h mě oznámila, že jsem 3.Nechtěl jsem tomu věřit a musel jsem jet ještě jedno kolo.Nakonec se tomu opravdu tak stalo a já jsem šel při vyhlášení po 13. hodině opravdu na bednu. Druhý skončil Sváťa Božák a zvítězil Michal Láník.Pavel Kozlík zvítězil v kategorii jednotlivci nad 40 a oblékl se do dresu Mistr ČR společně s Michalem Láníkem.

Dějství třetí- Giant Berounská 24h

Do Berouna jsem vyrazil v pátek ráno z chalupy v Kytlici.Přesněji řečeno na 8 hodinu ranní jsem byl dohodnutý s Davidem Jedličkou-prodejcem kol Cube v Roztokách na Křivoklátsku, u kterého jsem si svého Reactiona poslední srpnový den minulého roku koupil.Po Bystřičce,dovolené v rakouských Alpách a extrémním a nevydařeném počasí na Salzkammergutu bylo potřeba „Cubánce“ trochu seservisovat.Nejlepší na tom všem bylo, že jsem byl co se týče financí docela „švorc“ a když jsem dorazil k Davidovi, rovnou na „drzo“ a na férovku jsem se mu řekl, jestli mi po servise napíše fakturu a že mu peníze pošlu po výplatě.David se jen pousmál a začal se věnovat mému kolu.Během servisu mého kola mu pořád někdo volal a něco chtěl.Nakonec jsem odjížděl z Velacentra kolem poledního, když se muselo vyměnit středové ložisko, proběhla výměna brzdových destiček na předku, jedny náhradní jsem si „koupil“ ještě sebou a proběhla i výměna rolniček na „schaltru“.David objednal i nejmenší převodník, jelikož původní už je špatný a řetěz na něm krásně poskakuje a také se bude muset vyměnit celý ořech.

Cestu na Zdejcinu mi ukázal nějaký Davidův kamarád a biker, za jehož služební dodávkou jsem jel na okraj Berouna. Potom už to bylo kousek po vedlejší rozbité cestě, po které jsem přijel přímo k fotbalovému hřišti FC TJ Zdejcina.Pozdravil jsem se s Michalem Daleckým, který se se svým teamem věnoval přípravám 2.ročníku 24 hodinovky tady v krásném protředí na Zdejcině. V Berouně jsem byl úplně první a tak jsem si mohl vybrat jakékoliv místo, kde postavím stan. Na krásně posekáném trávníku to měl Michal se svým teamem skvěle vymyšlené, když byl perfektně „vymlíkovaný“ prostor kolem dokola pro stany a auta a označená trať kudy se bude projíždět do dalších kol. Půjčil jsem si od Michala „pásku“,abych v rohu, zarezervoval ještě kousek místa pro Martina Trojana, který dorazil navečer. Za krásného slunečného počasí jsem postavil stan a odjel ještě do města koupit nějaké jídlo. O chvíli později, co jsem se vrátil, dorazil pohodář Martin Švejda, tentokrát poprvé sám bez rodiny, jelikož ta dle jeho slov odjela kamsi na víkend do termálů.Poté co Martin postavil svůj tábor, vyrazili jsme pěšky s foťákem na seznámení se s okruhem,který začínal mírnějším sjezdem po lehce kamenité cestě.Po sjezdu následovala rovinka, lehká vlnka, opět rovinka proložená dvěma zatáčkami a potom odbočka do lesíka.Mírný kopeček, rovinka, nějaké lehoučké vlnky, přejezd po silnici,která byla v průběhu celé 24 h uzavřena. Následoval pohodový sing lesem,druhá část singlu lehoučce okořeněná.Pěkný byl nezáludný sjezdík lesem,který pokračoval dolů po louce, dál kousíček po asfaltu a potom nejdelší stoupání na celém okruhu- v první půlce singlem a potom po širší lesní cestě, na konci bylo lehoučce bahýnka.Nakonec okruhu už se jelo jenom sjezdem dolů,jehož spodní část byla,alespoň z mého pohledu nejtěžší místo na trati z důvodu hlubokých vyjetých kolejích, kde se člověk musel přesně trefit do úzké stopy a potom spíš nebrzdit a nějak to projet.Později při samotném závodě jsem tam hodil párkrát lehoučkou „tlamu“,když mi přední kolo sklouzlo po nějakém tom šutru.

Po více jak dvouhodinové procházce po trati jsme se vrátily zpátky na Zdejcinu, kde už bylo celkem živo a hřiště se začínalo pěkně zaplňovat.Na místě už byl i Martin Trojan. Udělal jsem večeři, povečeřeli jsme a zatímco já šel umýt ešus, Martin mi zašel pro startovní číslo, čip a ostatní méně i více důležité věci, které obdržel každý startující. Potom jsme se šli pozdravit s Adrzejem a jeho sestrou.Andrzejovo pravé koleno zdobila nějasá speciální bandáž a sám Andrzej nám vyprávěl proč a jak k tomu přišel a také, že od Bystřičky byl snad jednou za celou dobu na kole. Večer jsme sedli s Martinem k noťasu ke stolu, kde byl i DJ Roura samozřejmě s červenou dodávkou Malevil a jeho aparaturou. Martin začal ukazovat fotky z bikování v Austrálii,kde byl letos 4 měsíce a najezdil tam na kole přes 6000 km. Milan napojil notebook na projektor a Míťa promítal na plátno a u toho krásně a poutavě vyprávěl.Byl to naprostý pohodový večer a tak jsem si dal jedno pivko, parádně pokecal s Andrzejem a Rourou a po 11 se odebral do stanu vykonat nějakou tu potřebnou hodinu spánku.

Po tradiční snídani v podobě velké porce ovesné kaše s ovocem,jsem se začal připravovat na start své třetí bikové 24 hodinovky. Počasí v sobotu dopoledne bylo lehce přeháňkové a tak jsem nevěděl jak se obléknout, ale věřil jsem předpovědi rosniček, která vypovídala cosi o tom, že v odpoledních hodinách budou srážky ustávat a oblačno se bude měnit na polojasno, přes noc skoro jasno a v neděli též skoro jasno až jasno. Pod dres jsem obléknul lehké sensorové triko, jinak klasika. Půl hodinky mě nejvíce ze všeho překvapil zjevící se Pavel Kozlík, na kterého jsem sice myslel, ale vůbec by mě nenapadlo, že do Berouna dorazí.Pavel měl za včerejšek v nohách přes 300 kilometrů, když přijel po vlastní ose až od Ostravy, kde byl na dovolené.Start byl klasicky v poledne systémem Le Mans a krátkým během kolem hřiště. Nechtěl jsem si nechat ujet největší favority-Andrzeje,Honzu Bulína a Sváťu Božáka, ale i když jsem zvolil od začátku celkem ostré tempo, výše zmíněné už jsem nedohnal.První kola jsem jezdil v časech okolo 32 minut. S přibývajícími koly se mé časy trochu horšily,ale držel jsem se od začátku na 4.místě.První velkou pauzu jsem dával před 9 večer,kdy jsem do sebe rychle dostal večeři a přiobléknul se,mezitím mi Martin přidělal rychle světla a zdroj a mohl jsem vyrazit na noční jízdu.

Vyjel jsem po půl desáté, tma už byla naprosto regulérní a nemohl jsem se nějak rozjet a jakmile jsem vjel do lesa, padla na mě celkem solidní krize a více jak půlku kola jsem přemýšlel o tom jak to zabalím a půjdu spát.Nakonec jsem to nějak překonal a vyrazil do dalšího, pro mě už znatelně lepšího kola. Při průjezdu depem jsem si všiml Andrzeje a netrvalo to snad ani 5 minut a už mě tento borec předjížděl a dával mě minimálně druhou, ne-li třetí rundu.Snažil jsem se za něj pověsit a držet se ho, ale to se mi dařilo tak půl kola. Asi kolem třetí mi přestali svítit blackburny, tak jsem dal pauzu, Martin hodil zdroj na půl hodiny na nabíječku a také mě vyměnil baterky v čelovce.Pokecal jsem mezitím s Rourou a před 4 vyrazil zpátky na trať.Po dvou kolech se začalo rozednívat a mlha, která se válela v údolí byla kouzelná. Další zastávka v depu proběhla asi kolem 8 ranní,kdy jsem se trochu nasnídal, sundal světla,namazal řetěz, převlékl do suchého trika a dresu a opět vyrazil.Tempo už bylo pomalejší, ale ještě než jsem vyrazil nechal jsem si od Milana zahrát něco od Kabátů a Roura začal cosi hned hlásit,že právě jedu nejrychlejší kolo. Samozřejmě tomu tak nebylo, ale snažil jsem ještě hlavně v první půlce kola zrychlit,aby nebyl můj čas tak hrozný.Sváťa na třetím místě měl na mě přes dvě kola náskok a tak jsem se snažil uhájit 4.místo a to se mi také podařilo, dokonce jsem si mohl dovolit ukončit závod pár minut po jedenácté, i když mě Martin společně s Robertem ještě hecovali do dalšího kola,ale já už se tolik těšil do sprchy.

Po sprše jsme s Martinem sbalily stany a pomalinku se přesunuli do místa vyhlašování. V mé kategorii vyhrál Andrzej Kuchmistrz, který ujel přes 400 km, druhý skončil Honza Bulín, třetí Sváťa Božák.V singl ženách zvítězila Lucie Zrnová z Rock Café Praha, s kterou jsem při vyhlašování příjemně pokecali. Druhá skončila Daniela Chlíbková, která jela v kategorii do 40, jelikož nad 40 by to bylo moc snadné.Nejen Dana má přede mnou velký obdiv. Chtěl jsem ještě pokecat s Pavlem Kozlíkem,ale dozvěděl jsem se od Martina, že Pavel už odjel dopoledne po vlastní ose domů.

Nejsem žádný velký příznivec nějakých oficialit a statistik, to si můžete dohledat jinde,jenom bych chtěl opět moc poděkovat Martinovi Trojanovi za skvělou podporu a též Michalu Daleckému a celému jeho teamu za perfektní organizaci a zázemí.

Dějství čtvrté - Vimperská 24 hodinovka

Do Vimperka jsem vyrazil společně s Hankou v pátek ráno. Nejprve jsme ovšem jeli do Roztok na Křivoklátsku, kde jsem se stavil ve Velocentru u Davida Jedličky, protože na mě, přesněji řečeno na „Cubánce“ čekal nový ořech, ložiska a dva keramické převodníky, jelikož ty původní už volaly po výměně, stejně tak jako ořech a ložiska.Po výměně výše uvedených komponentů jsme ještě s Davidem a jeho kamarádem Romanem vyrazili na společný oběd, abychom se poté rozloučili a pokračovali směr Vimperk,kam jsme dorazili něco kolem půl šesté v podvečer.Po počátečním lehkém bloudění jsme dorazili do areálu Vodník. Zaparkovali jsme auto v přiděleném pitstopu, pozdravili jsem se s Martinem Švejdou,Pavlem Kozlíkem, Andrzejem a jeho sympatickou sestrou a zatímco já jsem se převlékal do cyklistického, Hanka se ochotně ujala stavění stanu.

Pár minut po 18-té hodině jsem vyrazil společně s Pavlem Kozlíkem,Andrzejem, bikerem z pořádajího teamu, nějakou bikerkou a Martinem Švejdou na projížďku po trati.Okruh začínal příjemně loukově lehce do kopečka, následoval první pohodový sjezd, přejezd potoka po lávce a hned za potokem vjezd do lesa „lehce“ okořeněný, tak že jsem vycvakával a nebyl jsem sám.Pokračovali jsme po pohodovém singlíku, po němž následoval prudší krátký loukový výjezd,kde to trošku klouzalo,ale dalo se to jinak v pohodě vyjet.Projeli jsme kousek po pěšině, abychom začali stoupat po asfaltu až k místu, kde se potom okruh vracel ve sjezdu.Další metry byly po široké asfaltové cestě, která se opodál začínala zvedat v šotolinovou cestu a stoupání se zvedalo a měnilo v loukový výjezd.Následoval přejezd po lesní pěšině a odbočka do dalšího stoupání, potom chvilku rovně po lesní pěšině a hurá do parádního lesního sjezdu mezi stromy plného kořenů, po kterých to pěkně po včerejším dešti klouzalo, ale dalo se to sjet a byla to ta pravá „bikeřina“ až cross-country záležitost a to se mi líbilo.Druhá půlka sjezdu pokračovala za asfaltovým přejezdem,kudy se ze začátku stoupalo.Potom hurá mezi stromy přes lávku přes potok, malinko bahýnka, dva krátké výjezdy, dát tam hrubou a přes areál dále asfaltovým sjezdem, následovaným pohodovým a rychlým přejezdem po pěšině parkem, řádně podřadit a pěkně do stojky po dlážděné cestě, průjezd nádvořím zámku, ještě kousek na horu po louce, dát tam „velkou“ a zpátky do prostoru startu a cíle.Zvládli jsme to za necelých 50 minut pohodovým tempem a s pár mini-zastávkami. Polar mi naměřil 9,6 km délku jednoho okruhu a 255 nastoupaných výškových metrů.

Poté co si Hanka dala necelý okruh běžecky jsme se vydali ještě s Martinem Švejdou do spodní části areálu, kde začínal koncert několika kapel a také se tady peklo „selátko“.Samozřejmě jsme nemohli odolat. Za pár minut začalo celkem solidně pršet. Kolem 10-té hodiny večerní jsme se vydali pomalinku na kutě, když mezitím dorazila Daniela Chlíbková s Václavem a kamarádkou, kteři měli Pitstop hned vedle nás.V noci jsem se asi dvakrát probudil a celkem solidně pršelo, jinak se mi spalo výborně.

Sobotní dopoledne už bylo bez deště, foukal celkem studený vítr,chvilku zataženo, chvilku se ukázalo sluníčko, aby se zase zatáhlo,teplota kolem 10 stupňů celsiových a tak jsem volil dlouhé čapáky, lehké návleky na tretry a na vršek jitexové triko,dres,vestičku a návleky na ruce, slabé celoprstové rukavice a na ně ještě klasické bezprstové cyklistické. Ještě předtím jsem se stačil pozdravit s Patrikem Bártíkem a jeho podporou-kamarádkou Lenkou. Půl hodiny před startem poslední rozprava od pořadatele a šlo se na věc. Překvapilo mě, že nestartoval v jednotlivích Andrzej Kuchmistrz, kterého trápí už delší dobu koleno. Na druhou stranu jsem si dával o to větší šance jet na „bednu“. Startovalo se klasicky běžeckým úsekem.Tentokrát jsem se do běhu pořádně opřel a z jednotlivců jsem nasedal na „bika“ mezi prvními.

To se ovšem za pár okamžiků změnilo a Honza Bulín,Sváťa Božák, i Patrik Bártík, který jel snad jediný na pevné vidlici, se mi vzdálili v nedohlednu.Hned v prvním kole na konci technického sjezdu mě lehce podjelo přední kolo na nějakém kameni nebo kořenu a už jsem se válel a poprvé a zdaleka ne naposledy mě předjel Pavel Kozlík. Další kola jsem se rozjel do svého optimálního tempa, z kterého mě vyvedl asi po třech hodinách závodu první defekt zadního pláště.Po výměně duše a nafouknutí se mi pro změnu nechtělo volně točit zadní kolo a tak jsem si tam s tím hrál asi 10 minut a stejně se to nezlepšilo. Dokončil jsem kolo a zajel k servisnímu stanu Author, kde mě závadu za pár chvil odstranily.Na trati jsem laboroval s tlakem v pláštích, bylo lepší jezdit na méně nafouknutých pláštích, jelikož to tolik neustřelovalo na kořenech a kamenech.Ten kdo měl fulla, tak byl určitě ve výhodě, ale nebylo to pravidlem. Na trati se objevil i Andrzej, ale tentokrát v 6-členném družstvu i se Zdendou Křížem. V 7 večer při průjezdu zámkem jsem defektil podruhé.Než jsem vyměnil duši, dával mi už Patrik Bártík kolo a Pavel Kozlík snad už druhé.Po Patrikovi jsem vzkázal, ať mi Hanka zatím připraví večeři. Rychle jsem nejprve namazal řetěz,nasadil světla, nasoukal do sebe jídlo,vypil teplý čaj, přioblékl si teplejší oblečení a neoprény a vyrazil na noční jízdu.

V prvním večerním kole jsem se překvapivě rychle rozjel a jelo se mi dobře i přes lehký pád v technickém singl-sjezdu.Mé rozjetí zanedlouho zastavil třetí defekt a to už i na mě bylo moc.Při výměně duše jsem se ještě v duchu snažil přemlouvat, že pojedu dál, ale nakonec jsem to otočil a pomalu dojel do depa, s tím, že definitivně končím.Poprosil jsem Hanku,aby odevdala čip.U pitstopu, kde byl Václav-podpora Daniely Chlíbkové jsme chvilku řešily moje defekty a když se mě potom zeptala Dana- „co máš za duše?“A já, že ultralightové, tak to bylo jasné.Daniela říkala, že jsou naprosto na „prd“ a ty byly nejspíš příčinou mého druhého a třetího defektu.První byl ještě s klasickou obyčejnou silnější duší.V plášti jsem nic neměl, tak jsem si to jinak nedovedl vysvětlit. Zanedlouho jsem se odebral do sprchy, abych sledoval další průběh závodu v poklidu v pitstopu a později i v temperovaném stanu, jelikož teplota přes noc nebyla daleko od bodu mrazu.

Společně s Lenkou jsem podporoval Patrika Bártíka, ale zároveň fandil i ostatním.To je jedna z mnoha skvělých věcí, které na klasických jednorázových marathonech moc nenajdete. Vzhledem k tomu, že Andrzej nestartoval v jednotlivcích, začal jsem kalkulovat s celkovými výsledky celého seriálu a co by a kdyby a tak.Vyslal jsem Hanku do velkého stanu, kde byl i internet, aby zjistila kolik má kdo bodů v celkovém pořadí a kolik přesně bodů je za jednotlivé pořadí v mé kategorii.Moje třetí místo nejvíce ohrožoval biker Lukáš Mazák, kterého jsem těsně porazil v závěru závodu v Bystřičce.Po mých propočtech mi vyšlo, že kdyby dnes skončil na třetím místě, tak na tom budeme bodově naprosto stejně a rozhodovat bude MČR v Bystřičce,kde jsem skončil právě před Lukášem Mazákem na třetím místě.Stát se může cokoliv, ale opravdu jsem nevěřil tomu, že by dojel zmiňovaný závodník před Svaťou Božákem nebo Honzou Bulínem.Ty jezdili skvěle a i přesto, že Honza prodělal během noci a nad ránem větší krize doprovázené nevolností a zvracením, držel si stále první místo.

V půl páté ráno jsem si šel na necelé tři hodinky zdřímnout,abych se probudil do velmi chladného rána, ale pohled na oblohu značil nádherný den. Lenka byla stále vzhůru a podporovala Patrika, který jezdil už na 4.místě.Držel jsem Patrikovi palce a přál mu bednu.Ovšem to, co předváděl Pavel Kozlík, to bylo fantastické.Přes noc jezdil kola v rozmezí 40-45 minut a stále si držel svoje obdivuhodné tempo a i přesto, že jel v kategorii sm nad 40 let, stal se absolutním vítězem v jednotlivcích.V kategorii sm zvítězil Jan Bulín, druhý skončil Sváťa Božák a třetí Patrik Bártík.Ještě musím podotknout, že před startem jsem slyšel od pár lidí, že Patrik to na pevné vidlici nemůže objet.Patrik to nejen, že objel, ale skončil zaslouženě i na bedně.V kategorii sw zvítězila Lucie Zrnová před Danielou Chlíbkovou a slovenkou Ludmilou Grauzelovou. Obrovský dík patří nejenom pořadatelům, kteří dokázali odvést obrovský kus práce a z mého pohledu uspořádali perfektně zajištěný a zorganizovaný závod, takže se už teď moc těším na další ročník.

Po vyhlášení všech kategorií Vimperské 24 hodinovky, přišla řada na vyhlašování výsledku v celém seriálu-okamžik na který jsem se těšil moc i já.Po 5.místě ve Vesci, třetím v Bystřičce a 4.místě v Berouně jsem skončil v celkovém pořadí v kategorii sm- na pro mě krásném třetím místě. Na kole jezdím aktivně dva roky, z toho první rok trošku více závodně a tak je pro mě tento výsledek velkým úspěchem a zároveň obrovskou motivací se o hodně zlepšit do příštího roku. 24 hodinovky nejsou jenom závod, je to o hodně více, než klasický jednorázový mtb marathon.Člověk si tady sáhne daleko hlouběji svých sil, jak fyzických, tak i psychických, stráví skvělý víkend ve společnosti skvělých bikerů a bikerek, naváže nové kontakty a přátelství. Závěrem patří obrovské poděkování Martinovi Trojanovi a Haně Hrabovzské za skvělou podporu v letošním seriálu 24 hodinovek.Na 24-hodinovky se nějak specificky připravovat nedá, ale kvalitní tréninkový plán od Ondřeje Vojtěchovského se jistě projevil na mém celkovém umístění.

Foto:Tomáš Bek, Hana Hrabovzská,Martin Trojan

images/line1.gifRe: opravaTomáš Bek10.09.2009 21:08:39
:-)Martin Bali-Jenčík09.09.2009 19:31:55
images/line1.gifRe: :-)Tomáš Bek09.09.2009 19:54:45
images/line4.gifimages/line3.gifRe: Re: :-)Martin Bali-Jenčík09.09.2009 20:21:19
images/line4.gifimages/line2.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: :-)Tomáš Bek09.09.2009 20:41:33
images/line4.gifimages/line2.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Re: :-)Miras10.09.2009 09:06:59
images/line4.gifimages/line2.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Re: Re: :-)Tomáš Bek10.09.2009 21:10:30
images/line4.gifimages/line1.gifJsi borec 09.09.2009 20:06:17
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Jsi borecTomáš Bek09.09.2009 20:42:58
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line3.gifRe: Re: Jsi borecMartin Bali-Jenčík09.09.2009 20:54:03
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Jsi borecPavel Kozlík10.09.2009 11:11:31
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Re: Jsi borecTomáš Bek10.09.2009 21:09:33
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Jsi borec 09.09.2009 20:46:59

© Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 8
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif