trénink

20.04.2006 - Michal Mach

Update 28.4. 07:00 - Takže po vzoru Pavla Kozlíka a Mirky Rýdlové jsem se rozhodl založit si taky takový svůj deníček, abych po několika měsících měl kontrolu nad tím, jestli jde trénink podle plánu a nebo ne.

Na kole jsem sice jezdil od malička, ale po pubertální pauze a nabrání "pár" kg k mojí tělěsné hmotnosti, jsem se rozhodl se sebou něco dělat. No a jelikož Aleš má krátký nohy a pořád do mě ryl s bikováním, rozhodl jsem se znovu potrápit tělesnou schránku točením pedálů a supěním do kopců. Máme tedy před sebou v podstatě totálního losera, který má ovšem velké ambice a hodlá na sebe aplikovat nejrůznější vědecké postupy k tomu, aby se co nejdříve dostal do aspoň nějaké formy a postupem času případně v některém ze závodů zařízl ctěného výše jmenovaného Aleše, alias Skipa.

S tréninkem jsem tedy začal v roce 2004 v listopadu, koupil bika, trenažér, následovala co nejlevnější silnička pro najíždění kilometrů a hurá vstříc útrapám a opruzeninám. Za sezonu 04/05 jsem nakonec natočil okolo 10 tisíc kilometrů, nastoupal další desítky kilometrů a na konci sezony se rozhodl, že trápení se podle podezřelých knížek asi nebude to pravé ořechové (jo, má v tom prsty Carmichael ;)). Kontaktoval jsem tedy Karla Martinka, jestli by mi nepomohl s tréninkem, on si řekl o pětikilo mesíčně a hurá do toho.

Letošní zimní přípravu jsem absolvoval převážně na běžkách, zajel si obvyklý Dolomitenlauf v Rakousku (s nevalným výsledkem) a v pracovních dnech jsem sedával na mučidlech(trenažéru). Na jaře následovalo soustředení v Chorvatsku a minulý týden první letošní závod. Trénink snad nese nějaké ovoce, na závodě jsem zaříznul o 79 lidí vic jak loni. Teď už přede mnou je jenom stovka borců, kteří se ale asi jen tak nedají a budou se mnou bojovat. Jsem zvědavý, jak dlouho mi bude trvat, než se prokoušu dejme tomu do první padesátky a jestli se tam vůbec někdy dostanu.

No nic, jdeme na to..

17.4. Jsou velikonoce, navíc pondělí, kdy mívám volno, takže se akorát flákám, žeru a relaxuju. Navíc jsme v Čáslavi, kde o jídlo není nouze, Kamči (moje druhá, lepší polovička) rodiče do nás ládují co se dá.

18.4. Dnešní trénink jsem zazdil, bo dneska byla Kamča poprvé v práci a byla nějak rozhozená. Rozhodl jsem se, že jí vezmu na večeři a povzbudím jí do dalších pracovních výkonů. Hlavně a se jí práce nezprotiví, jinak jsme bez peněz!

19.4. silnička, 2:16 h, 63 km, TF 150, TFmax 176, 27.7 km/h, převýšení 537m, 15°C.
Takže dneska už to klaplo a vyrazil jsem na kolo. Venku je nádherně, oblíkám akorát moiru, krátký dres a kraáky s návlekama na kolena. Jede se pěkně a tak se občas trénink vytrvalosti zvrhává v nechutnou kaši, když zkouším, jak mi to ve známých úsecích jede po zimě. V podstatě žádná změna, jenom víc tepu. Ale pocitově je to lepší, asi se mi přes zimu zvedly tepy, což odpovídá i výsledkům z testů v Casri (viz galerie pod článkem).

20.4. silnička, 3:14 h, 86 km, TF 152, TFmax 180, 27.1 km/h, převýšení 1050m, 16°C.
Na dnešní trénink jsem se celkem těšil. Je hezky, sluníčko svítí, teploměr ukazuje krásných 19°C a tak se rozhoduju pro tentokrát vynechat návleky na kolena. Pro jistotu jsem si je ale vzal sebou do kapsy, kdyby náhodou. První kopec do Bílovic pohodička, užiju si jako obvykle sjezdík a zatáčky v Bílovicích a hurá do kopce směr Kanice a Březina. Trasu nemám přesně rozmyšlenou a tak jedu kam mě napadne, hlavně abych do těch správných kopců najel odspoda a ne odshora. Silnice jsou v Krasu samá díra, to je hrozný. V Olomučanech vyfrézovali komplet vozovku a v nejlepších místech, kde se přejíždí takový hupíky, vyfrézovali příkopy napříč celou silnic. Kterej debil tohle vymyslel?! Tím pádem se plazím tam, kde se dalo jet setrvačností a drncám na hrbech od frézy. Po včerejším tréninku se cítím trošičku unavený a přestávám se těšit na kopec z Blanska na Těchov. V půlce už ho proklínám a na konci už celkem festovně bolí stehna. No co, už jsem nahoře a teď už jenom nějak dojet domů. Teď už se to jenom tak houpe a stojku za Sloupem nějak vyplazím. Jenže za Sloupem vidím nějaký dva borce, jak se sunou nahoru a prestiž mi velí, abych do toho šlápnul a zkusil je sjet. Tepy letí nahoru, nohy pekelně bolí a ti dva bohužel vyjeli nahoru dřív než já. Než jsem je stačil předjet, zahli z cesty, pacholci. Dávám tyčku (musli), koukám na tepák, jak jsme na tom s plněním plánu a vidím, že je téměř splněno. Teď už se stačí dovlnit domů a padnout. Jenže jsem jaksi zapomněl, že mi v cestě bude mírně překážet kopec přes Vilémovice. A pak ještě do Březiny a pak ještě z Bílovic... Ještě, že je zítra volno, dáme procházku, veget, kafé, medovníček..

21.4. volno, jenom procházka jako kompenzace

22.4. silnička, 3:05 h, 77 km, TF 134, TFmax 180, 26.5 km/h, převýšení 730m, 19°C.
Na dnešek byla naplánovaná vyjížďka se staršíma pánama od Vesla, což je něco jako restaurace u hráze naší krásné zelené přehrady. Vyzvedl jsem Irmu u baráku a vrazili jsme vstříc téměř letní vyjížďce. Jelikož mě zítra čeká poměrně těžký trénink, raději jsem jel k Veslu, doufajíc v klidnou a pohodovou jízdu. Sešlo se nás tam asi devět. Všichni si nezapomněli rýpnout do Irmy, že prý přijela závodnice a že má nové kolo. Potom jsme vyjeli a namířili si to po staré dálnici směr jih. Jel se fakt totál veget a já se konečně po dlouhý době vešel pod aerobní práh. Přez Troubsko jsme jeli pořád dál na jih a pak na západ na Rosice a Domašov. V balíku jsme kecali, kličkovali mezi jámama na silnici (Irma do jedný vlítla, až zadní kolo vydalo něco jako akord ) a sunuli se v klidu dál. Docela mi to vyhovovalo, jelikož jsem měl pořád v hlavně strašáka ze zítřejšího tréninku. Jenže přišel první kopec, já byl zrovna s Irmou na špici a tak jsem nechal zařazeno co jsem měl z rovinky a zkusil jsem, kam až na ten pastorek vyjedu. Chlapíci včetně Irmy se nenechali zahanbit a pořád za mnou. Tak jsem teda začal šlapat ještě trošku intenzivněji a oni pořád za mnou. Rozhovor utichl a už za sebou slyším jenom funění a poskakování kol na silnici, která se spíš podobala šotolině. Tepák hlásí 176 a mě se jede fakt výborně. Tak nějak jsem vypozoroval, že když si dám den volna a pořádně žeru, den potom se mi jede suprově. Ovšem následující den se mi jede podstatně hůř..ajaj, nedělní trénink. Na vršku kopce jsem svěsil a kouknul, kolik nás jede. Byli tam všichni. Pacholci. Jeden z nich teda odpadl, ale ten prý má nějaký zdravotní problémy a tak se ani nesnažil. Od této chvíle se ale pánové nešetřili a šlapali jak démoni. Pak už jsme jeli jenom zvlněný terén a kopec z Domašova, všichni si ho užívali. Bohužel jsem měl v kapse mobil, který mi po zalehnutí za řidítka málem vypadl. Takže dnešní maximálka jenom 66,6km/h. Následoval návrat k přehradě zadem přes Ostrovačice a okolo hradu Veveří. V hupech u přehrady se jela zase kaše a vpředu jsme zbyli jenom tři. Takhle rychle jsem tu ještě nikdy nejel. Chlapíkům to jezdí moc dobře. Jeden z nich (Marek Indra?) jel v dresu XCR teamu a je to bývalý silničář, který jezdil myslím v repre. I když mu letos bude 50, jezdí skvěle. Teda aspoň na moje poměry. Cíl nakonec nebyl u přehrady, ale v pizzerii v Komíně, kde mě přemluvili na pivko, dal jsem jedno malý, jedno velký a pak jsem se radši sebral a odpotácel se s Irmou na kole domů.

23.4. silnička, 3:45 h, 99 km, TF 147, TFmax 178, 26.9 km/h, převýšení 1097m, 19°C.
Jak už jsem psal včera, na dnešek jsem měl v plánu pekelný výlet v kopcích. Ráno se mi na kolo fakt nechtělo a tak jsem odložil odjezd až na desátou a jel radši nejdřív do Baumaxu s Kamčou pro květináče a hlínu. Nakonec jsem teda v deset vyrazil a doufal, že nebudu moc unavený ze včerejšího "závodění" a zvládnu absolvovat všechny předepsané intervaly. Výšlap do Bílovic jsem ale absolvoval celkem v pohodě a nohy jely. S lepší náladou jsem jel vstříc Blansku a jeho hnusnýmu kopci na Těchov. Jezdívali jsme jím do Sloupu na skály autem a já si pokaždý říkal: "Tak tudy bych fakt nemusel jet na kole, hnus..samá zatáčka a fůrt kopec." No a dneska jsem si ho střihnul hned čtyřikrát za sebou. Tyhle intervaly v kopcích nesnáším. První bolí jako prase, druhý je lepší (asi už se aktivoval metabolismus laktátu) a další dva už jsou zase utrpení, protože mi pomalu dochází síly. Už na začátku jsem si říkal, že po týhle tortuře pojedu placku směr Boskovice, ale asi mi jeblo nebo co a já se pak vydal stejnou cestou, jako ve čtvrtek. Ve Sloupu jsem se stavil v kiosku pro kofolu do bidonu, stojku za Sloupem jsem nějak přetrpěl a kopeček přes Vilémovice jsem z prestižních důvodů jel na krev. Už mi pomalu docházelo, nohy bolely a jenom točení nohama bylo malý utrpení. Ovšem v Bílovicích pod kopcem jsem si řekl, že když už jsem takhle zrušenej, dotáhnu dílo do konce a uvidíme, co ve mě ještě je. Nakonec jsem to krásně vyjel, před bábovkama na zastávce jsem simuloval, že se nezadýchávám a hupík před Obřanama jsem si ještě vyspurtoval. Na vršku zatím moje dosavadní zdejší maximální rychlost 36km/h. Pak už jsem se spokojeně usadil na bolavej zadek a došoural se domů (říkám tomu vyjetí ).

24.4. zasloužené volno

25.4. silnička, 2:50 h, 70 km, TF 139, TFmax 172, 25 km/h, převýšení 527m, 22°C.
Ráno jsem se domluvil s Irmou, že dneska dáme společný švih. Ještě sebou vzala kámoše Ondru z Hape týmu a po páté jsme vyrazili. Po mém nesmělém dotazu "kam pojedeme" jsem dostal odpověď, že k Veslu na kofolu. A tak jsme se vydali z Komárova na Ořechov, Tetčice, Rosice, Ostrovačice, Nový Dvůr a Bystrc. První část byla spíš orientační, kdy Irma v roli navigátora trošičku hledala cestu přes Brno, ale po vyjetí za město už bylo vše v pořádku a my v klídečku jeli a kochali se skoro letním počasím. Asi v polovině jsme se s Irmou na špici vystřídali (do té doby jsem měl průměrný tep asi 125) a malinko jsme zrychlili, taky díky tomu, že se nad námi začaly stahovat mraky a vypadalo to, že sprchne. Až k Veslu se nic zvláštního nestalo, ale tam na mě čekalo pár překvapení. Jako první mělo být setkání se spolubydlícíma. Doma je nevídám a potkám je na přehradě u stánku, jak si kupují langoše. Dál mě zarazila koncentrace lidí, která se tu pohybuje okolo jednoho davu na metr čtvereční. Fakt hustý. Jsou to bikeři, žiletkáři, pěší, důchodci, motorkáři... Dobrej byl jeden biker, který si vyhlídnul naší nejobsazenější hospodu, před kterou byl takovej hliněnej brdek a on po něm jezdil nahoru a dolu a koukal se, jestli na něj nekdo kouká. Byla to prdel, kor když se mu nedařilo na ten brdek vyjet a dolu jel krokem. Po chvíli ale čekalo třetí a poslední překvapení dne a to když přisupěla modrá mašinka borců z Hakru, kteří prý jeli z tréninku na bikách. nevím proč, ale byli všichni zpocení až na zadku, supěli a byli rudí ve tváři. Teda kromě Pepy, ten byl v pohodě a usmíval se jako vždy. Asi jim zase chudákům jel špic a padlo tam něco o osobním rekordu v rychlosti po rovině na biku. No nic, pokecali jsme, dopili jsme a hurá domů. Doma mě čekalo ještě jedno překvapení v podobě zrušení kategorie příchozích v sobotním závodě v Nedvězí. Ach jo a já se tak těšil, jak se svezu aspoň kousek v balíku čtyřicítkou.

26.4. erupce na slunci, kolo jsem vynechal

27.4. silnička, 2:07 h, 59.8 km, TF 135, TFmax 191, 29 km/h, převýšení 208m, 21°C.
Jelikož mám o víkendu zpřeházené závody a navíc ani nevím, jestli nějaký pojedu, dal jsem si dneska trénink typu "jak to vyjde, tak to vyjde". Nakonec jsme se domluvili s lidma z oddílu, že se sejdeme u Irmy v 17:10 a dáme nějakou tu silnici. Po práci jsem chytnul slušný zpoždění, takže na trénink jsem vyjížděl v 17:02 a k Irmě to je asi 6km. Na rozjetí jsem jel slušnou kaši, aby mi Hakráci neujeli. Celkem foukal vítr a samozřejmě, že proti, což mi moc nepomohlo. I tak se mi dařilo mezi semaforama a pak po "Komárovský" jet mezi 35 a 41 km/h. Nakonec jsem sraz jakž takž stihl a hurá na vlastní trénink.
Jeli jsme na jih po cyklostezce, pak Rajhradice, Otmarov, Měnín, Žatčany, Těšany, Moutnice, Újezd, Kobylnice a domů. Od Irmy padl jasný příkaz, že pojedeme v klidu a tak se všichni fakt mírnili a jel se veget. Měl bych jenom malou připomínku k některým jedincům v balíku.. Fakt by to chtělo potrénovat jízdu rovně, rovnoměrným tempem a taky ukazování děr. Jel s náma borec na biku a dělal neskutečný věci. Už jsem se těšil, až se konečně dostan na špic a nebudu nikým ohrožován. Nakonec se z poklidný vyjížďky stal tak trošku boj s větrem, protože se mi zdálo, že jedeme pořád terezín. Teda aspoň na kolečku kolem Žatčan. Cítil jsem se ale dobře a zkoušel jsem vyprovokovat nějaký ten špurt na ceduli. Nakonec před Kobylnicí se podařilo a Petr Vozdecký konečně zareagoval. Jel teda na starym Fáčku, ale on je zase větší a jezdí dýl, tak by měl vědět, že si má dát velkou placku, když chce špurtovat. Ceduli jsem vyhrál, svěsil jsem a on kolem mě prolít, že nemám brzdit, že se jede dál a snažil se mi frnknout. Tak jsem na to šlápnul, dojel si fugu, pověsil za něj a po pár metrech ještě zrychlil a projel vedle něj. Krása. Až mě to hřálo u srdce, který v tu chvíli tepalo na 191. Konečně jsem někoho předjel. Alešáku, těš se, ještě rok a mám tě. Do konce tréninku už se nic moc nestalo, jenom nás s Irmou udivilo, že nám u Tuřanskýho letiště snad poprvý v životě fouká do zad.

vlastní laktátová křivky (zelená z loňska)
zhodnocení testu a doporučení do dalšího tréninku
Bacha na mě, jsem nebezpečnej...hlavně pro sebe
mapa trasy z 20.4.

images/ga_level.png 2.88   images/ga_count.png 1140

Tréninkový deník ambiciózního losera

TitulekAutorDatum
Nemožné číslo!Pavel Kozlík24.04.2006 00:37:30
images/line1.gifRe: Nemožné číslo!Michal Mach24.04.2006 06:52:13
images/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Nemožné číslo!Pavel Kozlík25.04.2006 08:46:44
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Nemožné číslo!Aleš Gregor26.04.2006 09:51:39
Z takřka ničeho rázem 10 tisíc/rok??? :-)Martin Bali-Jenčík20.04.2006 23:51:28
images/line1.gifRe: Z takřka ničeho rázem 10 tisíc/rok??? :-)Michal Mach21.04.2006 09:33:41
images/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Z takřka ničeho rázem 10 tisíc/rok??? :-)Pavel Kozlík21.04.2006 22:18:48
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Z takřka ničeho rázem 10 tisíc/rok??? :-)Mike22.04.2006 20:37:45
Pjeo měsíčně?Pavel Kozlík20.04.2006 22:41:10
images/line1.gifRe: Pjeo měsíčně?Michal Mach21.04.2006 09:30:18
Májku ty si střevo! :)Aleš Gregor20.04.2006 14:50:15
images/line1.gifRe: Májku ty si střevo! :)Aleš Gregor20.04.2006 14:58:07

Š Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 7
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif