images/fm_new.gifV BOXX – převodovka od SR Suntour resp. Universal transmissions

images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
hmotnost!!!
02.09 09:00 - Jaroslav Novák
Tak jsem právě vyšťoural tu hmotnost!!!Je to v rozmezí 4230-4350 gramů. A hmotnosti kol se ve verzi All mountain pohybují v rozmezí 14 až 16 kilo.(to je pro mě pohoda.. )
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: hmotnost!!!
02.09 09:02 - Jaroslav Novák
Malá chyba - to je hmotnost té předchozí verze postavené na Rohlofu (14rychl.) Ta nová verze (Suntour) Váží 3.8 kg i s klikami.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: hmotnost!!!
02.09 22:36 - Pavel Kozlík
Nebylo by od věci zjistit váhový rozdíl mezi klasikou a tímhle. Zvážit to se vším všudy: kliky, šatry, řetěz, lanka, bovdeny, páky, nába.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
to zírám
02.09 08:19 - Jaroslav Novák
Tedy bratře, vypálil si mi rybník. Takovýhle článek bych čekal spíš od sebe.
Co se převodovky týče, nemůžu jinak než plně souhlasit s Alešem. Co by mě hodně zajímalo, je hmotnost celého toho monstra (suntour). Klasický systém může vážit tak 1700g (smyk, kazeta, šaltr, převodníky,střed) takže v tom bude asi největší nevýhoda. Další nevýhodou je, že na tento standard asi jen tak nepřistoupí výrobci rámů. V tom má náboj Rohloff přeci jen navrch. Ten se dá i poměrně elegantně zakomponovat do rámu (viz můj výtvor http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID=344 ) což je velmi důležité u celoodpružených kol (kvůli zmenšení momentu setrvačnosti zadní stavby kola a tím lepšímu chodu pružení). No uvidíme. Každopádně mám z počinu Suntouru radost. Je to další firma, která má stejnou vizi. Ovšem při pohledu na jejich výtvor se obávám, že oni to vzali spíš za ten utopický konec..... Budoucnost ukáže....
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
No já Ti nevim...
01.09 21:12 - Radovan Vlček
.....Martine, jako článek u Tebe klasika=SUPER!! tj. zas palec nahoru, ale mám-li to posoudit zda bych do toho šel, tak Ti nevim, asi ani náhodou! Mě připadá, že tady udělali soudruzi z SR Suntouru (nejen oni, lae všechny podobný pokusy) chybu, jako technickej úlet dobrý, ale podle mě je to slepá cesta. Jestli mě vyvedou z omylu se uvidí.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: No já Ti nevim...
01.09 21:19 - Martin Bali-Jenčík
Uvidíme. Zatím to dávaj na kola pro freeride a DH. Na těch se toho moc nenašlape a na váhu moc nekouká. Něco jinýho bude XC. Mě docela láká zbavit se přehazovačky a kazety - nebude mi to střílet, nemusím to čistit atd.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: No já Ti nevim...
01.09 21:23 - Radovan Vlček
Hmm, jasný, to je taky pravda. Hele až to budeš mít na bajku, tak by to chtělo udělat nějakej slet a u pár škopků to vyzkoušet. Teda radši před nima! Po nich by to dopadlo....... Ale ten slet, takovej nějakej "všesokolskej" slet BIKEBASE by byl fajn. Nebo nějaká cyklo-dovolená s lidma od BB někde v teple. Mi to tady nějak štve. No dost snění, zpátky na zem. A do práce.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: No já Ti nevim...
01.09 21:27 - Martin Bali-Jenčík
To je na Alešovi, aby něco vymyslel. Jinak Radek Patrák (pořadatel Malevil Cupu a MTB Ralsko) pořádá na podzim na ranči Malevil akci zvanou "Poslední zmazání" (je to trochu dvojsmyslný ). Termín ještě není znám a program "tajný", ale přitom by se nějaký setkání dalo uskutečnit...
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: Re: No já Ti nevim...
01.09 21:32 - Radovan Vlček
Jojo, já bych ale radši víc jezdil než pil. (ale nezávodil=to mi neba.)
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: Re: Re: No já Ti nevim...
01.09 21:40 - Martin Bali-Jenčík
No já někdy ani nevím - po tom, co jezdím, bych někdy radši pil (a piju)....
Já se sice účastním závodů, ale hlavním důvodem je, abych si to užil a byl toho součástí. Slovo závodění působí v mym případě tragikomicky.
Poslední zmazání bude hlavně o setkání a zaježdění si.... a o zmazání asi taky.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No já Ti nevim...
01.09 21:47 - Radovan Vlček
No už mlčím. Tj. jak kdybych mluvil já v tomhle posledním příspěvku od Tebe. Jojo, svatá pravda. Já toho v poslední době najezdím víc na internetu než na kole.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: No já Ti nevim...
01.09 23:25 - Aleš Gregor
...vyjímečně píšu do fóra dřív, než sem četl článek, takže to možná budu opakovat
Řeknu Vám kluci - ta převodovka v nábě má podle mě stejnou šanci na život jako ta mimo kolo, jestli se jim podaří shodit cenu a váhu na úroveň momentálního šaltru a smyku, tak du do toho, protože jinak to má samý výhody - nezasere se to bahnem, je to téměř bezúdržbový, vede ktomu jen jedno lanko a nemuí se hlídat převod na smyku, řadí se jen jednim řadítkem, rozsah převodů/poměru je stejnej, nemůže z toho spadnout řetěz a může tam bejt silnější, takže dýl vydrží, když budete měnit zuby tak vždycky jen jedny, nestane se vám, že namotáte šaltr, ve sjezdu tam nic nelítá, prostě celkem pohoda - jak už sem psal v úvodu, jen ta cena a váha, jinak super věc...
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: No já Ti nevim...
02.09 00:45 - Pavel Kozlík
Tak přesně tohle mi minulou sobotu povídal ten náš Brabčák, když jsem cestou na Dyleň sbíral rozumy ohledně toho mojeho nového kola. Jen ten rozsah převodů povídal, že není takový. Takže to asi chce jen ještě chvíli vydržet, než to pořádně vymakají .
Jinak bezúdržbové kolo mám už teď .
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: No já Ti nevim...
02.09 02:16 - Aleš Gregor
No nejsem si jistej, ale rozsah je stejnej, akorat tam je min rychlosti - coz ale nevadi, protoze nekterekombinace 3x9 se stejne prekryvaji... Ale je to vyborny tema na clanek od chytrych hlav...
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: Re: No já Ti nevim...
02.09 08:30 - Pavel Kozlík
Docela by mě zajímalo, jak se s tím řadí, jestli to má třeba taky spojku ?
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: Re: No já Ti nevim...
02.09 08:43 - Jaroslav Novák
On nebude takovej problém v rozsahu - ten může bejt jakejkoliv, ale v odstupňování... Psal jsem mail Hajíčkovi z Vela, kterej převodovku Rohlof testoval a ptal jsem se ho právě na to odstupňování (má 14 převodů). Říkal že v tomto ohledu na tom ta převodovka není nijak zle a že s převodovými poměry mezi jednotlivými rychlostními stupni problémy neměl.







© Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 29
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif