images/fm_new.gif3 způsoby jak určit obvod kola

images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Zpřesnění bodu tři.
08.10 01:25 - Ivo Kovářík
Bod 1 - hodně nepřesný.
Bod 2 - snad ještě nepřesnější.
Bod tři - souhlasím s diskutujícími, co si to změří takto, nejlépe zatížené. I tak je jedno otočení kola ale podle mě málo. Já jsem si namaloval na chodník značky změřené pásmem, na kolo sednu (je zatížené mojí vahou), pak ujedu např. dvacet otočení kola, změřím, a to udělám aspoň desetkrát. Pak z toho vypočítám průměr, vydělím otočením kol, a mám to relativně přesně - s odstraněnejma chybama a nepřesnostma. Skoro laboratorní metoda!
images/fm_reply.gif
Pavel
01.07 09:26 - 700 x 42c
Ahoj, nevíte někdo kolik má obvod kola v mm pláště 700 x 42c?

A nevíte taky zda se má měřit podle obvodu kola (podle pláště), a nebo podle toho ventilku? Tam pak může být rozdíl klidně i 4 - 5 cm...

Díky moc,

Pavel
images/fm_reply.gif
Zatizene a mezatizene kolo - rozdil obvodu kola
18.03 22:30 - mates
Ja kdyz odmeruji vzdalenost tak si na kolo sednu, a ujedu vzdalest obvodu kola.
Kolo nezatizene a zatizene udela klidne 1,5 - 2 cm rozdil.
Obvykle je kolo zatizene, takze mi to prijde presnejsi.
images/fm_reply.gif
tabulka rozměrů kol byciklů
01.02 17:43 - Honza
Vždycky to hledám hodně dlouho, když se někdo potřebuje vyznat v různých stupnicích a rozměrech kol. http://smtp.schwalbetires.com/tech_info/size_markings
images/fm_reply.gif
Prosím o radu
09.07 12:55 - Edik
Ahoj, jízda na kole mě poslední dobou fakt chytla, ale na druhou stranu nejsem odborník a plno věcem jsem ještě nepřišel na kloub, mohli byste mi někdo poradit nějaký fígle, jak jezdit na mokru, na štěrku, v lese přes vlhký kořeny a tak...prostě vaše tipy co se vám osvědčily. Já jsem narazil na docela dobrý videa od bikera Jardy Kulhavýho http://www.youtube.com/watch?v=5gRShgvh3EU , ale chtěl bych znát i názory někoho jinýho, jestli vůbec třeba má cenu ta videa sledovat... Díky moc!!!

images/fm_reply.gif
Obvod kola máte už určený...
07.03 20:25 - Jiří Waldhauser
Zkuste se pro změnu podívat na pravou záložku, článek „Peloton.cz“, článek: Osmička se svatozáří. ...takže, když se posune táhlo „a“, nechme toho, když dojde k propérování zadní vidlice, směrem nahoru, zvedá se automaticky i středové složení (šlapající střed), to vidím poprvé, ale je to strojovna, šel bych do toho, jak je zde zvykem říkat.
images/fm_reply.gif
Re: Obvod kola máte už určený...
08.03 09:24 - Jiří Waldhauser
Šlapací střed se zvedá u každého celopéra, protože to je součást zadní kyvné vidlice, zmátlo mne to množství táhel a čepů.
images/fm_reply.gif
Re: Re: Obvod kola máte už určený...
04.07 18:50 - muhaha
Nesmysl.
images/fm_reply.gif
Jak snadno najet více km
07.03 02:29 - Zdenek
Kucííí v..e vykašlete se na ňáký měření a přesnost. Čím větší obvod kola zadᚠtím jedeš rychleji, natočíš víc, mᚠlepší průměr atd. no prostě nádhera .
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Jak snadno najet více km
07.03 08:10 - Leoš Bogar
Přesně moje řeč!! Není nad to objet s balíkem dlohej švih a mít ze všech nejvíc najeto a mít nejvyšší průmer. Pro puntičkáře bych měl ještě jeden tip: Aby ti magnet nerozhodil vyvážení kola, tak tam dᚠnaproti sobě magnety dva a zadᚠpoloviční obvod kola....
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Re: Jak snadno najet více km
07.03 10:47 - Miloš Zavřel
slušná myšlenka :o)
images/fm_reply.gif
Re: Re: Jak snadno najet více km
29.04 16:18 - Anonym
a navíc to bude ukazovat přesněji při malejch rychlostech
images/fm_reply.gif
Re: Re: Jak snadno najet více km
23.04 21:10 - Oliwer
a nechces tam nacpat rovnou 4,jeste 2 na druhou stranu abys to mel tuplem vyvazeny?
Vzhledem k tomu,ze se paprsky kola sbihaji v jedny rovine,tak nejaky 4 gramy magnetu stejne nemaji vliv na vyvazeni.Mejte se,tesim se na vasi kritiku
images/fm_reply.gif
Re: Re: Re: Jak snadno najet více km
23.04 22:36 - Aleš Gregor
Ideální by bylo dát magnet na každej drát a pro jistotu i na druhou stranu...
images/fm_reply.gif
Re: Re: Jak snadno najet více km
16.03 20:23 - ode
Ha, a čo váha ventilku? Ja dávam magnet naproti nemu.
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
test
06.03 22:18 - Miloš Zavřel
zkoušel jsi Aleši kolik dělá rozdíl mezi dvojkou a trojkou? :o)
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: test
06.03 22:29 - Aleš Gregor
prakticky ne teoreticky v idealnim pripade taky nic Ale nic neni idealni To zatizeni predniho kola mozna nejakej ten pulcentacek hodi... samozrejme, ze pokud odfouknes trochu vzduchu, tak je hned vsechno jinak
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Pochvala
05.03 19:08 - David Pořický
Mazec:zrovna fčera sem tohle řešil mýho kola a ženy
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
bod č. 2 - nejmíň přesný
05.03 18:11 - Radovan Vlček
je skutečně NEJMÍŇ přesný, protože podle toho by mělo být v mém případě
57-559 26x2.125 2133

a já mám 2007, - měřeno na pl᚝i Schwalbe NN - 26x2,1
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: bod č. 2 - nejmíň přesný
05.03 18:34 - Aleš Gregor
Je to tak Ty tabulky jsou skutečně děsně povrchní... není tam zohledněna výška vzorku, typ vzorku a spousta dalších detailů... Je to skutečně jen nouzové řešení...

Tabulka je převzaná od SigmaSport
images/fm_reply.gif
Tuning tretiho nejrychlejsiho bodu
05.03 16:33 - bagrik
Treti moznost lze jeste zrychlit, pokud misto kresleni po plasti zvolite jako pocatecni bod ventilek
images/fm_mess.gif images/fm_reply.gif
Re: Tuning tretiho nejrychlejsiho bodu
05.03 16:46 - Aleš Gregor
jj i to jsem psal, ale k fotce U některejch typů pl᚝ů je to ale drobet nepřesný, obzvláště u těch vysokejch...







Š Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 5
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif